clayman_ Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hei, jeg er hos en venn på linketreff. Her skal jeg formatere, men først skal jeg sende en del ting over til hans pc. Men finner han ikke på nettverket, og han finner ikke meg. Noen som vet hva problemet er? Takk. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Dere må være medlemmer av samme domene/workgroup. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Vist du vet hans maskin navn så kan du som regel skrive "\\dfender" hvor dfender her han maskinnavn... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hva slags feilmelding får du, om du får noen? Se om windows brannmur står på f.eks. Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 jeg kan med // , men det går selvfølgelig ikke:). Har prøvd alt i min makt til å fikse, men greide det ikke. Får ikke noe feilmelding, bare den normale der det står at man ikke finner den man skal. Brannmuren står heller ikke på. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg tror du vil ha nytte av å lese stickyen i kategorien nettverk der denne posten sansynligvis hører hjemme. Dersom du ikke finner løsning på problemet ved å lese der må du gi mer informasjon slik at folk kan hjelpe deg. Hvilke OS har dere? Har dere begge tilgang til internett via samme routeren? Hvilke firewaller har dere? Har dere begge slått på "windows file and printer sharing" og faktisk delt en mappe hver? mvh. Valentino Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Begge har XP Professional, og ja vi har tilgang til internet gjennom samme routeren. Jeg har ikke firewall, men jeg tror kameraten min har det. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det pleier å hjelpe hvis man slår av firewallen på begge maskinene.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Begge har XP Professional, og ja vi har tilgang til internet gjennom samme routeren. Jeg har ikke firewall, men jeg tror kameraten min har det. 5339646[/snapback] På din maskin: -Sjekk at fildeling er slått på, -del en mappe, -finn din egen ip adresse (ipconfig) På den andre: -Fileexplorer/tools/map nettwork drive: -\\din ip.adresse\sharenavn Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Dere må kalibrere firewallen til kameraten din slik at den aksepterer trafikk på LANet. Alternativt kan dere slå den av for en kortere periode for å se om det er den det er noe galt med. ellers kan dere prøve å aktivere gjestekontoen Aktivere gjestekontoen! For å aktivere Gjestekontoen så MÅ du aktivere "The hard way". Dvs. aktivere den for all tilgang og ikke bare aktivere den via Kontrollpanel -> Brukerkontoer. Det eneste som skjer da er at lokale brukere vil se Gjest i "Welcome Screen". Dette gjør du ved å høyreklikke på min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper -> Brukere -> Høyreklikk på Gjest -> Egenskaper -> Ta vekk huken som er på "Kontoen er deaktivert". Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 vis du trykker på søk og på datamaskin eller personer, en datamaskin på nettverket så finner man den ofte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå