Gå til innhold

Vi finner ikke hverandre på nettverket.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil ha nytte av å lese stickyen i kategorien nettverk der denne posten sansynligvis hører hjemme.

Dersom du ikke finner løsning på problemet ved å lese der må du gi mer informasjon slik at folk kan hjelpe deg.

Hvilke OS har dere?

Har dere begge tilgang til internett via samme routeren?

Hvilke firewaller har dere?

Har dere begge slått på "windows file and printer sharing" og faktisk delt en mappe hver?

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar
Begge har XP Professional, og ja vi har tilgang til internet gjennom samme routeren. Jeg har ikke firewall, men jeg tror kameraten min har det.

5339646[/snapback]

På din maskin:

-Sjekk at fildeling er slått på,

-del en mappe,

-finn din egen ip adresse (ipconfig)

På den andre:

-Fileexplorer/tools/map nettwork drive:

-\\din ip.adresse\sharenavn

Lenke til kommentar

Dere må kalibrere firewallen til kameraten din slik at den aksepterer trafikk på LANet. Alternativt kan dere slå den av for en kortere periode for å se om det er den det er noe galt med.

ellers kan dere prøve å aktivere gjestekontoen

Aktivere gjestekontoen!

For å aktivere Gjestekontoen så MÅ du aktivere "The hard way".

Dvs. aktivere den for all tilgang og ikke bare aktivere den via Kontrollpanel -> Brukerkontoer. Det eneste som skjer da er at lokale brukere vil se Gjest i "Welcome Screen".

Dette gjør du ved å høyreklikke på min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper -> Brukere -> Høyreklikk på Gjest -> Egenskaper -> Ta vekk huken som er på "Kontoen er deaktivert".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...