draboda Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 jeg har tenkt til å overklokke fsben men jeg lurer på om det ikke er så lurt siden cpu'n går på ca 55 grader. er det lurt å overklokke eller er det lurt å skaffe seg en bedre vifte til prosessoren?? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Ja det er farlig, her er restene av pc'n :smile: http://www.gouryella.net/Amd.jpg _________________ Med Vennlig Hilsen Frode Røhne - [[email protected]] Kromozon Studios - [http://www.kromozon.com] [ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-09-06 18:13 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: lavizh skrev (2002-09-06 18:12):Ja det er farlig, her er restene av pc'n :smile:http://www.gouryella.net/Amd.jpg Der har det vert varmt kan man se. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 et bilde var kanskje litt og overdrive..for PC en går ikke i flammer etter de første 5Mhz'a _________________________________________________ <<<Der har det vert varmt kan man se.>>> _________________________________________________ HELT ENIG Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Vel, 55 grader er jo ingen krise. AMD tåler vel rundt 95 grader før den blir svidd. Intel tåler også mer enn 55.. Du kan fint overklokke litt. For ekstrem klokking burde du sikkert skaffe deg en ny kjøler, kabinettvifter, kjølepasta (AS3), eller noe. En annen ting ved fsb-klokking er at PCI og AGP-hastigheten stiger. Det betyr at hvis du klokker heftig mye så står dine PCI-kort i fare for å dø.. Men da skal du klokke et stykke i hvert fall.. AGP og PCI grense? Så svaret blir da at du fint kan overklokke litt med vifta du har nå! :smile: For _seriøs_ overklokking må du kanskje investere i en nye kjøler. Hvilken prosessor og hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg ble fortalt at det er ikke CPU'en som tar skade av FSB overklokking. Det er spesielt Harddisker, men også AGP og PCI. Så jeg gadd ikke ta den risken. 100mhz fra eller til spiller ingen rolle. :smile: Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei! FSB klokking kan som tidligere sagt ødelegge pci og agp kort. men også ram eller harddisk. Har faktisk opplevd ustabil harddisk pga fsb klokking! sært men sant! Få den unlocket er det beste hvis vi snakker en AMD iallefall. Det vil nå jeg anbefale, er den en Intel er det bare å FSB klokke. du merker fort om den blir ustabil.. Lenke til kommentar
draboda Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 jeg har amd xp1600 og a7v-133-c av ett eller annet slag. jeg aner ikke hvilke type ram jeg har, men er det veldig stor kvalitetsforskjell mellom foreksempel: curcial, kingston og original? det er ihvertfal det i. er det det også i kvalitet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå