Kurium Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Jeg klikker meg innom denne siden avogtil, og har også sjekket muligheten for å kjøpe en billig telefon ved deres omvendte auksjon. Jeg har imidlertid til gode å se prisen komme særlig lavere en 20 kr under den normale utsalgsprisen, uansett tid på døgnet jeg har klikket meg inn. På nettsiden står følgende: "MERK: Auksjonen blir avsluttet når første kjøper trykker på "KJØP NÅ!". Mitt spørsmål blir dermed: Har folk så lite is i magen at de trykker kjøp nå så fort prisen er mer en 10 kr under normal utsalgspris, eller er hele auksjonen bare noe tull? Er det noen som har kjøpt noe på denne måten til en sum som var betydelig under normal utsalgspris? Endret 26. desember 2005 av Scandim Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg stiller meg i alle fall tvilende til opplegget. Men det er jo selvsagt vanskelig å bevise noe. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Dersom det viser seg at Notel avslutter "auksjonen" uten vinnerbud for at prisen ikke skal bli for lav, er det da lovlig å fremstille det på den måten de gjør? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Selvfølgelig ikke, men det er jo litt vrient å finne ut da... Synes også det er litt suspekt at en Nokia 6060 ble solgt tilfeldigvis akkurat da jeg var innom, sent på kvelden 1. juledag - litt etter at den vippet under 1000kr. Endret 27. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Suspekt firma med andre ord... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 jeg har sett noen få gjenstander ikke bli solgt, de forsvinner når de havner rundt 30,- eller noe sånt... Notel er imidlertid litt på tvilsomme i f.eks deres tolkning av reklamasjon.... Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har sett noen mobilvesker gå ned til den prisen, men har aldri sett det skje med dyrere ting. Lenke til kommentar
janinges Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ville vært rart om ikke auksjonen ble stoppet når prisen er gått ned til en minimumspris... Denne her bærevesken som "auksjoneres" vekk nu for tiden stopper f.eks. alltid på 20 kr. de gangene jeg har fulgt med den. Greit nok at de har lagt det opp slik, men de burde opplyse om det. Slik som det er nå vil jeg si det er lureri. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg hadde tatt å kontaktet rette instans for slikt - usikker på om det er forbrukerombudet eller ei - disse kan så kreve bevis for at de omvente auksjonene faktisk selges. For om det annonseres uten minimumspris - så er det et LOVBRUDD å fjerne de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå