graks Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) x1900 kortene skal lanseres den 24 januar,men tror dere at ati klarer og få kortene i butikken samme dag?. ati har aldri vært flink til og lage nok kort slik at forbrukerne kan få tak i kortene på lanseringsdatoen. bare se på x1800 kortene er jo først nå i butikkene i lav antall.kansje nå ati har fått opp farten på produksjonsaperatet deres. vurdere og kjøpe meg et skjermkort i begynnelsen av februar,så vist disse x1900 kortene er kommet i butikkene blir jeg nok og kjøpe meg kansje en x1900xl.tror det er mindre en 10% at vi finner slike kort i butikkene i begynnelsen av februar. x1900 skal 48 Pixel Shader units sammenlignet med x1800 som har 16 Pixel Shader units betyr det at x1900 blir 3 ganger så rask som x1800 i spill som fear? http://www.theinquirer.net/?article=28540 http://www.theinquirer.net/?article=28341 Endret 26. desember 2005 av graks Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Normalt sett tar det noen uker før det kommer til Norge. Og om etterspørselen er stor, så blir vi gjerne nedprioritért. Det er vel snakk om butikkene i landene der kortene kommer fra. Og jeg tviler ekstremt sterkt på at x1900 blir tre ganger så raskt som x1800 på grunn av flere pipelines. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Og jeg tviler ekstremt sterkt på at x1900 blir tre ganger så raskt som x1800 på grunn av flere pipelines. Veldig enig her. Disse pipelines greiene tror jeg bare går gjennom selve kortet, Det er ikke 48 kjerner i prossessoren. Bare tenk på at 7800gtx har 50% flere pipelines enn x1800gtx. Uansett tror jeg det er flere typer pipelines, og den viktigste, pixel pipelines, tror jeg fortsatt det blir 16 av. x1800xt har 16 piksel pipelines og 16 shader pipelines. x1900xt tror jeg får tre ganger så mange shader pipelines, men like mange piksel. Uansett, flere pipelines vil vel ikke gi besre ytelse hvis ikke gpu og minne blir bedre Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 det er sant, du skal ha en meget bra cpu for å få utnytta korta for fullt Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg håper de kommer i stor skala til Norge fort, og at ikke det samme skjer som med Nvidia 7800gtx 512mb... Lanseringsdatoen ser ut til å passe bra sammen med mitt nye pc-kjøp Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det jeg synest er viktig, er at disse kortene ikke vil legge seg over dagens kort i pris, men forskyve de andre nedover. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er jo Pixel pipes som er 16 st. av på X1800XT, også er det vel 8 vertex pipes, så totalt er det i teorien: 16 + 8 = 24, mens G70 har 24 pixel pipes, + 8 vertex pipes = 32 totalt. Det kan hende de snakker om ant. ALU'er, at det blir på samme måte som med C1/Xenos? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Disse pipelinene dere snakker om her som øker fra 16 til 48 er ikke tradisjonelle pipelines.... R580 kommer fremdeles til å ha 16 ROP's og 16 TMU enheter.... Med det er antal regneenheter (ALU) som økes fra 1 per pipeline til 3 per pipeline, så isteden for 16*1 pixelpipelines så får vi 16*3 pixel pipelines... Så ikke vent dere særlig mye mer ytelse i spill som ikke bruker masse pixel shadder... Dette kommer til å bli en ganske mye mer komplisert brikke enn R520, jeg tipper opp mot 400 Mil tansistorer... Så ikke vent dere for mye av klokkefrekvensen. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at kortene ikke er tilgjenglig i Norge fra 1. dag... Jeg tipper på tilgjenglighet fra i februar engang.... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 F.E.A.R. burde helt klart få et merkant ytelse forbedring med R580. Dette spillet har et ALU til texture operasjoner forhold på opptil 7:1. Dette er også grunnen til at det er mer hensikt messig for nyere og fremtidige spill å øke antall PS ALU's ("pixel shader pipes") fremfor å øke antall TMU og ROP's (pixel pipes). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå