Gå til innhold

Meget kjapp service fra play.com

Anbefalte innlegg

Måtte bare legge ut denne lille hyllesten til play.com.

Som den distrè personen jeg er, hadde jeg selvfølgelig glemt å bestille julegaven til forloveden. Ikke noe å gjøre noe med tenkte jeg, og lagde et hyggelig lite "gavekort" som jeg pakket inn i en julefarget konvolutt for å redde julefreden i heimen. Funket forsåvidt ganske greit, og reddet middagsluren på lørdag :cool:

Så, når jeg våknet opp i morges tenkte jeg at jeg skulle være litt smart hvertfall, og sørge for at pakken fra play.com ble pakket, og med litt flaks sendt, i løpet av romjulen. For en time siden (når dette blir skrevet) la jeg dermed inn en ordre på Buffy The Vampire Slayer: Complete Seasons 1-7 Box Set (39 Discs) (Region 2 DVD).

For en halvtime siden sjekket jeg kontoen, og merket at ca. 2,000 kroner var borte (utvandret til Sverige, så valutaomregningen stemte ganske bra med ordren fra Play). Stusset litt, men gikk til kontoen på play.com, og der sto det jaggu Status: packing.

Ikke dårlig service på andre juledag vil jeg si :w00t::w00t:

Ut fra tidligere erfaringer med play.com og sendetid, betyr dette at boksen er her før nyttår. :cool:

Edit: Endret emne til et litt bedre.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har utelukkende gode erfaringer med Play (flere titalls bestillinger). De sender alt raskt, og jeg finner mye snacks billig der. Kommer til å bruke dem mye fremover også.

(Ravenlord: De har da ikke noe med tollen i Norge å gjøre.. Du mener vel kanskje at de ikke vil merke pakken med "under 200 kr innhold"..? Jeg har heller ikke funnet mange andre firma som vil merke pakken annerledes enn innholdet tilsier.)

Redigert: dårlig formulert.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at dette er en tråd om Play.com. Fortolling av varer har ikke noe som helst med dem å gjøre. Det er i Norge dette skjer, og gjelder ved all bestilling fra utlandet, ikke bare fra Play.

På det første innlegget ditt kunne det se ut som det var Plays feil om pakkene ble stoppet i tollen. :)

Lenke til kommentar

Huh? Varer fra Jersey må da tollbehandles og momsbetales i Sverige på akkurat samme måte som her (de har ikke en fritaksgrense for MVA en gang). Hadde du bestillt fra en stor butikk innen EU (Amazon.co.uk for eksempel) ville de ha trukket den svenske momsen ved betaling, og fra en mindre butikk (eller en butikk som selger lite til Sverige) trukket momsen i avsenderlandet.

Lenke til kommentar

Hørtes veldig bra ut, bestilte 2kopier av Matrix Online for 70-80kr til sammen med frakt, supert tilbud, men det tok vel litt over en uke før jeg hadde spillet. Ikke veldig effektivt :) Har bestilt et nytt spill hos play.com, den 17.12, og har enda ikke fått pakken, så jeg er ikke veldig imponert denne gang, men det gjør ikke så mye, siden det ikke haster og prisen var helt topp :)

Lenke til kommentar

Er visst 'forskjell på folk', for jeg bestillte på Play i går også, men der har det ikke skjedd noe siden. "Order placed" står det bare, bortsett fra på to ting, hvor det står "Awaiting stock". Jeg visste at de ikke var i stock, så den er grei.

Er for all del ikke sur for at de ikke har pakket min ordre ennå, har god tid - bare synes det er litt rart kanskje, at de er kjappe med én ordre, og ikke en annen. Men jeg er førstegangskunde - kanskje de er kjappere med stamkunder?

Lenke til kommentar
Hørtes veldig bra ut, bestilte 2kopier av Matrix Online for 70-80kr til sammen med frakt, supert tilbud, men det tok vel litt over en uke før jeg hadde spillet. Ikke veldig effektivt :) Har bestilt et nytt spill hos play.com, den 17.12, og har enda ikke fått pakken, så jeg er ikke veldig imponert denne gang, men det gjør ikke så mye, siden det ikke haster og prisen var helt topp :)

5344302[/snapback]

Du bestilte på en lørdag, rett før den travleste postuken i året, har hatt flere helligdager uten postgang, og synes det er rart det ikke har kommet fram enda?

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt flere box sets fra play.com, ingen av dem har noen gang blitt "undermerket" når det gjelder verdier, og ingen av dem har noen gang fått noen ekstra avgifter pålagt.
Ah. Så svenskene er sløve med å sortere ut posten fra Play. Kan vel hende alt kommer i en haug fra England og de ikke gidder å gjøre noe med det. Godt å vite. *legge på minnet* Egentlig skal post derfra behandles som om den kom utenfra EU. Jersey er avgiftsmessig til EU omtrent som Svalbard er til Norge.

PS: Håper piken blir fornøyd med gaven.

Lenke til kommentar

Og når pakken ankommer gode, gamle Noreg. Venter sløvpeisene i gode, gamle posten.

Uansett hvor kjapt ting blir levert til Norge så bruker postern sine obligatoriske 2 uker på å få det frem. Har bestilt en del fra utlandet, alt fra t-skjorter til bassgitar. Det tar noen dager for varene å komme til landet før posten overtar og begynner med somlingen sin.

Ja den KAN komme frem, får håpe det.

Ps. Fet gave! :thumbup:

Endret av BazeLaze
Lenke til kommentar

Altså... jeg vet ikke om dette var så utrolig jeg. Alle ordre trekker automatisk penger fra kontoen din og oppnår status "packing". Prøv å gå inn og bestill den billigste tingen du finner og sjekk 5-10 minutter senere hvilken status den har... Det som derimot er kanskje utrolig er at <90% av alle ordrene mine på dvd'er de har på lager er sendt innen 24 timer etter bestilling.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at dette er en tråd om Play.com. Fortolling av varer har ikke noe som helst med dem å gjøre. Det er i Norge dette skjer, og gjelder ved all bestilling fra utlandet, ikke bare fra Play.

På det første innlegget ditt kunne det se ut som det var Plays feil om pakkene ble stoppet i tollen. :)

5340594[/snapback]

Skjønner, fiksa nå..

Lenke til kommentar
Og når pakken ankommer gode, gamle Noreg. Venter sløvpeisene i gode, gamle posten.

Uansett hvor kjapt ting blir levert til Norge så bruker postern sine obligatoriske 2 uker på å få det frem. Har bestilt en  del fra utlandet, alt fra t-skjorter til bassgitar. Det tar noen dager for varene å komme til landet før posten overtar og begynner med somlingen sin.

Ja den KAN komme frem, får håpe det.

Ps. Fet gave! :thumbup:

5346701[/snapback]

Dersom pakken kommer til Norge har noe gått alvorlig galt :tease:

Lenke til kommentar

Play.com har vært bra siden dag 1 da jeg begynte å handle der for et par år siden.

Off topic: Har noen her noen gang handlet varer der som elektronikk og gadgets? Bare lurer på om de sender dette til andre land enn England... mener jeg så på siden Deres en gang at de ikke gjorde det, men det blei borte etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...