zivovic Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg var "smart" nok til å kjøpe en boxed Athlon XP2100+ som nå er montert på et ASUS A7V333 hovedkort - men den blir veldig fort varm. Ligger på ca. 76 grader i løpet av kort tid. (Hovedkort temp'en er på 46) Er dette normalt, eller bør jeg få fatt i en bedre kjøler??? Har en følelse av at viften bråker mer enn nødvendig, den har et turtall på ca. 6200 rpm. Kabinettet er nok litt stappa, men jeg hadde håpet å unngå innkjøp av kabinettvifte. Støy er definitivt et irritasjonsmoment, så hvis noen kan anbefale en stillegående vifte med bra kjøleribbe til en grei pris (som jo bør være bedre enn den som kommer med i boxed-settet) ville jeg blitt veldig glad. Eller om det er andre forslag... Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Kan jo kjøpe silent twin, men først bør du sjekke at ribben sitter skikkelig fast, at det er god kontakt mellom cpuen og kobberflaten under. Hvis du ikke har brukt kjølepasta kan jo det være verdt å prøve... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Ei treeeeeig 120mm behøver ikke bråke særlig. Er det veldig varm luft som kommer ut av PSU? Er kjøleribba varm? (Tenker(også) dårlig kontakt) Men så er jo ikke boksed kjøler noe å satse på når du skal ha det kaldt. Det er ikke mist heller da den er laga for å være stille! Men det går jo ann å klistre på noen kraftigere vifter. Men er systemet stabilt til tross for varmen så er det jo egentli ikke et problem bare ei bekymring :wink: Lenke til kommentar
zivovic Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Luften ut i fra kabinettet er passe varm, kanskje 45 grader eller noe. Større ribbe med 120mm vifte er kanskje en løsning? Men systemet virker stabilt, selv om jeg ikke har kjørt noen tyngre oppgaver ennå. Kan temperaturen bli høyere ved kjøp av mist? Så får jeg i det minste en stille vifte??? Takk for alle svar!! Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 slapp av det er helt normalt, har akkurat samme boxed utgave med vifte, på max load er det ca. 86 grader og idle er på 68-72grader Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 min xp 2100+ boxed har en idle temp på 39-44grader og max på rundt 50 så din er veldig varmt selv mitt på sommern når det var varmest var den aldri over 65 grader Lenke til kommentar
zivovic Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 hva slags kjøler bruker du for å få så lav temperatur? Og hva slags kabinett sitter det i - kabinettvifter osv? Takk for svar, det er en god hjelp hvis jeg vil kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 76 grader?? Jeg får ikke min over 39 grader (Har bare en XP1600, men allikevel) Har Silent Viking, men kabinettviftene skal ha en god del av æren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå