Gå til innhold

Athlon XP2100+ boxed er veldig varm - hjelp!

zivovic

Anbefalte innlegg

Jeg var "smart" nok til å kjøpe en boxed Athlon XP2100+ som nå er montert på et ASUS A7V333 hovedkort - men den blir veldig fort varm. Ligger på ca. 76 grader i løpet av kort tid. (Hovedkort temp'en er på 46) Er dette normalt, eller bør jeg få fatt i en bedre kjøler???

Har en følelse av at viften bråker mer enn nødvendig, den har et turtall på ca. 6200 rpm. Kabinettet er nok litt stappa, men jeg hadde håpet å unngå innkjøp av kabinettvifte. Støy er definitivt et irritasjonsmoment, så hvis noen kan anbefale en stillegående vifte med bra kjøleribbe til en grei pris (som jo bør være bedre enn den som kommer med i boxed-settet) ville jeg blitt veldig glad. Eller om det er andre forslag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei treeeeeig 120mm behøver ikke bråke særlig.

Er det veldig varm luft som kommer ut av PSU?

Er kjøleribba varm?

(Tenker(også) dårlig kontakt)

Men så er jo ikke boksed kjøler noe å satse på når du skal ha det kaldt.

Det er ikke mist heller da den er laga for å være stille! Men det går jo ann å klistre på noen kraftigere vifter.

Men er systemet stabilt til tross for varmen så er det jo egentli ikke et problem bare ei bekymring :wink:

Lenke til kommentar

Luften ut i fra kabinettet er passe varm, kanskje 45 grader eller noe. Større ribbe med 120mm vifte er kanskje en løsning? Men systemet virker stabilt, selv om jeg ikke har kjørt noen tyngre oppgaver ennå.

Kan temperaturen bli høyere ved kjøp av mist? Så får jeg i det minste en stille vifte???

Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...