Gå til innhold

Batteriproblemer med w800i

Ebbe2

Anbefalte innlegg

Hei!

I går satt jeg igang lading av min nye mobiltelefon Sony Ericsson w800i. I skrivende stund har den stått til lading i over 23 timer og displayet lyser fortsatt 'lader'. Dette virker unormalt langt. Er det noen med samme problemer eller vet sånn ca. lang tid det tar å lade en ny w800i for første gang?

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

I går satt jeg igang lading av min nye mobiltelefon Sony Ericsson w800i. I skrivende stund har den stått til lading i over 23 timer og displayet lyser fortsatt 'lader'. Dette virker unormalt langt. Er det noen med samme problemer eller vet sånn ca. lang tid det tar å lade en ny w800i for første gang?

Mvh Fredrik

5339022[/snapback]

Selv om det står "lader" i displayet, ser batterikonet fullt ut? I så fall er den fulladet..

Uansett, ta mobilen av laderen, slå den på og trykk inn volumtasten på siden (+ eller -) når telefonen er i standby-modus (bakgrunnsbilde ditt med operatørlogoen synlig), du vil da få opp oversikt over telefonens status og her bør det stå "Batteri: 100%" nederst etter 23 timer på lading!

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket 'Telefonstatus' og det viser seg at batteriet aldri blir 'fullere' enn 92% noe som også er grunnen til at mobilen har stått til lading i 23 timer uten å vise "ferdig ladet" e.l.

Jeg har installert alt av programvare og oppdatert mobilen til nyeste oppdatering 'Europa 4'. Alt har gått smertefritt.

Er batteriet defekt eller kan det være noe med selve mobiltelefonen som gjør at det ikke lader mer? Isåfall, tror mobiltelefonen at batteriet er 92% ladet, mens det egentlig er fullt og prøver å lade videre?

Lenke til kommentar

jeg har akkurat samme problem. fikk telefonen til jul. Den kan stå og lade så lenge den vil, men den blir aldri full, så den bare fortsetter å lade :( batteriet hos meg ligger på 80%

Blir vel bare å levere den inn på reprasjon, hvis det ikke er noen som vet hva problemet er da ;)

Endret av deep750
Lenke til kommentar

gikk dette svaret

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Om telefonen är på och ni laddar den så visar telefonen alltid den lilla blixtikonen på batteriet även om batteriet är fullt.

Blixtikonen visas även fast batteriet är fullt pga att batteriet underhållningsladdas.

Ni kontrollerar om det är fullt genom att trycka på +/- volymtangent för att få fram statusfönstret.

Om telefonen är avstängd och laddas så visas en text i displayen när batteriet är fullt.

sa ikke noe jeg ikke visste lissom ;)

Endret av deep750
Lenke til kommentar

svarte med dette:

Subject: Re: Sony Ericsson Call Center Case : 41307226

Første gang jeg ladet den, var den selvfølgelig avslått. Den sto på lading

over natten, og forventet at den skulle være ferdigladet når jeg sto opp.

Den var ikke det, og når jeg trykker på +/- knappene, viser den aldri mer

enn 85%.

JEg tror feilen kan være med laderen. Dette da den lager en elektrisk lyd,

noe andre ladere fra dere (den gamle typen) aldri har gjort. Hvis den er ok,

så er feilen med telefonen/batteriet.

JEg har oppdatert FW til versj 4. men det hjalp ikke. Jeg har via forumet på

amobil.no kommet i kontakt med andre som opplever akkurat det samme

problemet. jeg legger ved en link så du kan se det selv:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry5357023

Er det er kjent problem med w800?

og fikk da til svar:

Det är inte ett generellt problem, men det har upplevts på ett fåtal enheter.

Det vi rekommenderar är att ni tar kontakt med er återförsäljare för att skicka in telefonen och laddare till en serviceverkstad för kontroll och åtgärd.

Blir nok bare å sende den inn da :(

Lenke til kommentar

Det kan ikke tenkes at batteriet ikke 'maxer ut' før etter at det har vært tømt/ladet fullt opp et par ganger da?

Jeg ville brukt den et par dager (og gjerne masse; la mp3-spilleren stå og gå selv om du ikke hører på og sånn) så jeg fikk testet et par ladinger til før jeg gadd å ta bryet med å returnere den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg leverte inn mobil telefonen til reparasjon og fikk den tilbake med en melding hvor det stod at de hadde nullstilt mobilen, oppdatert programvar, test OK.

hva skjer? det går rundt 45 min så er den på 92%... men lar jeg den stå i 3-4 timer kommer den opp i 100%. men synker 10-20% ved 1 min med bruk. Spørsmålet er om det kun er no feil med visning av batterikapasitet selvom ytelsen er intakt.

Har dere andre levert inn mobiltelefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...