Gå til innhold

Sapphire Radeon X800XL 512 MB eller GeForce 7800GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja hva skal jeg velge? Skal ha en 939 Socket hovedkort og AMD Athlon 3700+ prosessor. Merket nylig at det knapt er forskjell i pris.. Så hva er best?

ATI

Nvidia (Geforce)

5338237[/snapback]

Geforce kortet er nok i en egen klasse her, x800xl kortet drar ikke så mye nytte av de 512mb så du må ikke se på minnestørrelsen. 7800GT er en god del raskere enn x800xl men det finnes jo x1800xl som prises nesten likt som 7800gt. Men du kunne også sitt på dette https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37519 det er Ati`s svar på Geforce 7800GT.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått så var Geforce raskere men Ati's hadde bedre bilde.

5339260[/snapback]

Ja du kan si det sånn, men jeg går for x1800xl siden det er litt mer spekket med funksjoner. Men det er så lite forskjell i fps i mine øyne at x1800xl er et like godt valg som 7800GT. En kamerat av meg har 7800GT og det er helt genialt, han spiller BF2 med 4xaa og 1280x960 alt resten på high og det går glimrende, så det er et kjempekort. Men jeg synes at x1800xl har mer og gå på hvis du tenker på driveroppdateringer, det har jo såvidt blitt støtte for kortet i driverne nå.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
7800gt er bedre enn x1800xl, det er minimale foskjeller isåfall og en annen ting er at driverne til X1000 serien er ikke optimale ennå, så vi får se hva som skjer når de sikklige driverne kommer.

5340718[/snapback]

Er enig i det, men jeg synes at x1800xl har mindre fps tap ved bruk av aa og af.

Lenke til kommentar
Så jeg bør kjøpe XFX istedenfor Gainward?

5340952[/snapback]

XFX kortet er vell klokket rett ifra fabrikken så det kan jo være greit nok det, men ellers er det vell det samme hvilket du velger.

Hvor mye penger skal du ut med, utenom frakt da.

Edit: Hvorfor ikke gå for Point of View http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=POVPCX78GT det er jo billig, og det er jo samme kortet, bare ikke klokket fra fabrikken.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...