Gå til innhold

FIFA eller PES?


kisn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier det motsatte, har selv kjøpt alle Fifa seriene oppover tiden, og var sikker på at det var det eneste fotballspillet som var bra.

 

Men nå må jeg si meg uenig i det, PES5 har høyere underholdningsfaktor synes jeg.

 

Spillbarheten i PES5 er mye bedre enn i Fifa 06, den er selvsagt viktig for meg.

I PES5 føles det som om alt skjer bare en gang, og score på brasse er heller ikke en vane sak som det er på Fifa 06.

 

Den eneste minusen på PES5 er at den mangler lisenser, man kan jo skrive inn riktig navn selv, men det kommer til å ta lang tid.

Jeg brukte en fil som jeg lastet ned på pesfan.com så fikk jeg plutselig alle lisensene, da var det minuset bort :)

 

 

Målgruppen til PES5 er gamlere enn Fifa 06 sine, er du 15 år kan Fifa 06 være det rette for deg, men skal du ha et skikkelig fotballspill er PES5 det beste valget, uten tvil!

Lenke til kommentar

Helt klart pes. Jeg begynte med fifa i helt fra begynnelsen neten 96 og fulgte opp helt til 2000 da jeg synes det begynte å mangle noe. Å litt senere fikk jeg opp øynene for dette underbare spillet (pes). Gamplayen i spillet kan ikke sammenlignes med fifa engang. Det eneste lille minuset jeg har hatt i alle seriene er at det fort kan bli litt lett etter at du har spilt en god stund, men ellers et perfekt spill for de litt mere seriøse gamere. Kan sammenlignes med at fifa er som trackamania et arcade spill mens Pes er som gta et skikkelig simulator spill.

Lenke til kommentar
Jeg sier det motsatte, har selv kjøpt alle Fifa seriene oppover tiden, og var sikker på at det var det eneste fotballspillet som var bra.

 

Men nå må jeg si meg uenig i det, PES5 har høyere underholdningsfaktor synes jeg.

 

Spillbarheten i PES5 er mye bedre enn i Fifa 06, den er selvsagt viktig for meg.

I PES5 føles det som om alt skjer bare en gang, og score på brasse er heller ikke en vane sak som det er på Fifa 06.

 

Den eneste minusen på PES5 er at den mangler lisenser, man kan jo skrive inn riktig navn selv, men det kommer til å ta lang tid.

Jeg brukte en fil som jeg lastet ned på pesfan.com så fikk jeg plutselig alle lisensene, da var det minuset bort :)

 

 

Målgruppen til PES5 er gamlere enn Fifa 06 sine, er du 15 år kan Fifa 06 være det rette for deg, men skal du ha et skikkelig fotballspill er PES5 det beste valget, uten tvil!

5338221[/snapback]

hva med karriere modus og sånt? har ikke hatt andre fotballspill enn fifa og lurer på om jeg skal melde overgang til PES.. har god betenkningstid da :p er forøvrig 15 år, men er selvfølgelig ute etter et skikkelig fotballspill.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre selv, alper.

 

Kunne f*** ikke sagt det bedre selv jeg!! Jeg har spilt alle FIFA-spillene gjennom tidene (ikke helt riktig, fra 99-utgaven) og mente det var det beste.. Så leste jeg om PES5, gikk til butikken og fikk bytterett i 10 dager siden jeg følte at jeg vare på tynn grunn. Men da jeg satte plata inn i PS2'en glinset mine øyne, jeg var trollbundet.. Ikke grafikken, men gameplayet.. I FIFA 06 kan du bruke samme strategien hele tiden (jeg løp opp mot siden, la 100% perfekte innlegg og brasset i krysset. Gang på gang..

 

I PES5 er CPU'en såpass smart at den ikke gir seg med det første, du må tenke kreativt..

 

Man blir lei av FIFA 06 etter to uker, PES5: ALDRI.. Spess. når du har en venn å spille mot!!

 

Jeg har anmeldere verden over i ryggen så ikke mess...!!

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
tror jeg går for pes5. er det mye slit å skifte på navn og sånt? eller er det bare navna på spillerne som er forskjellig?

5342049[/snapback]

 

Det er ikke direkte slit, men det kan ta tid hvis du vil bytte alle navnene på de som ikke er lisensiert.

F.eks, Van Nistelrooy heter Von Nistulroum eller noe sånt, og han har heller ikke et ansikt som ligner på han, nemlig fordi de ikke har lisens på han. Dette med Van Nistelrooy gjelder bare på landslaget han spiller på, Nederland. Hvis du vil spille med Manchester United så heter det Man Red. Men der har i det minste Van Nistelrooy sitt ekte navn og et ansikt som ligner på han.

Både klubbnavn og spillernavn kan endres på Edit-mode, i tillegg til drakter og lignende.

Jeg derimot har bare endret klubbnavnene i Premier League ( og navnet til ligaen ettersom det heter English Division).

Men dette trenger du egentlig ikke å tenke på, ettersom du ikke kommer til å bry deg om det etterhvert. Du blir nemlig for frelst av dette herlige spillet! Lisensene spiller ingen rolle faktisk, gameplayet overgår alt, Kisn :D Gå for dette spillet! :thumbup:

Endret av JulianR
Lenke til kommentar

Har spilt FIFA til PC siden 1997 og helt til nå. Etterhvert er det ikke noe særlig, blir fort lei dem, aldri klart å gjennomføre en sesong på de 2 siste versjonene

 

Kjøpte PES5 til PSP. Aldri spilt PES-serien før. Jeg er helt hektet. Fantastisk spill.

Har forandret alle lagene i england til de rette navnene (tok litt tid, men er artigere nå)

 

Synes ballkontrollen er mye bedre enn på FIFA. Replaykontrollen er jo helt fantastisk. Oppsett av kampene er også bra, tar litt tid å venne seg til for en gammel FIFA-spiller men, PES5 er i særklasse

 

Beste spillet jeg har til PSP'en. (har 7 spill hittil)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt fifa siden 1994... eller var det 1993? Husker ikke, men jeg har alltid spilt fifa isåfall, og kommer alltid til å spille fifa.

 

Testa vel PES3 en gang i tiden, det var kult, men fifa ruler iallefall hos meg. Smak og behag.

 

På PSP så har jeg fifa 2005 og fifa 2006. Helt greie spill, særlig 2006.

Har ikke testa PES på PSP, men det er vel nesten det samma.

 

Uansett... "Fotballen er rund" :p

Lenke til kommentar

Endelig har folk fått øynene opp for PES serien. Har spillt PES siden det het "ISS Pro Evolution" på playstation 1. Serien har alltid vært bedre enn de "konkurrerende" utgavene fra EA (Fifa-serien.)

 

Har du spillt ti kamper (+/-) fifa har du spillt dem alle. Da dreier ikke spillet seg lenger om å spille fotball, men om å utnytte spillet best mulig slik at du får mål. I løpet av de nevnte 10 kampene har man forstått tegninga og vet hvordan ting må gjøres for å vinne. På PES er det ikke slik. Hver kamp har ett eget liv, og du kommer aldri til å score to identiske mål! I hvert angrep må du ta taktiske valg. Du kan ikke gjøre det samme hver gang og forvente at det skal fungere.

 

PES er fotball mens fifa er fifa.

Lenke til kommentar

Til de som ikke har oppdaget at PES > FIFA har enten spilt alt for lite PES eller nekter å godta at det faktisk er noe som er bedre enn fifa der ute :p

 

Det tar litt tid å lære dette. Satt inne med store menger FIFA selv før jeg begynte å spille PES 3, tok tid før jeg forstod at dette overgikk alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...