Adversary Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei! Til jul fikk jeg mine nye ram brikker desse funker bra. Men hver gang jeg starter opp pc'n må jeg resette BIOS. Prøver jeg å forandre noe i BIOS starter høytalerene og pipe, høyt. Det jeg vil fikse er slik at jeg kan forandre på BIOS uten at hele greia klikker og starter og pipe. Dette skjedde da etter jeg satte i mine nye ram brikker. Hovedkort Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Har du siste Bios da? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Tja, jeg har den som fulgte med HK, så pass vet jeg kan sikkert finne ut hvilken versjon .. vet ikke helt om jeg tørr og legge inn en ny Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det følger med et lite program på platen med drivere osv som heter "magic bios" med det kan du ta backup av den du har nå og legge inn ny uten problemer fra windows.. Er det kun de 2 minnebrikkene i HK nå? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Ja, de gamle brikkene med navn "twinmos value" ble kasta rett ut. Merker stor forskjell på de to settene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Ja, de gamle brikkene med navn "twinmos value" ble kasta rett ut. Merker stor forskjell på de to settene. 5338910[/snapback] Det er bra, ellers ville alt kjørt som dårligste minnet.. Ta og test ut "Magic BIOS", skal fungere på de fleste Epox HK.. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Hey! Merker en stygg liten ting her, merket at der startet og hakke litt når jeg spillte wow, så jeg tok på brikkene med fingeren, var ganske varmt for og si det slik. Er det normalt at brikker kan bli så varme at man kan brenne seg på de? Eller trenger maskinen en liten opprydding Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 skal vel ikke være så varme..selv litt overklokkede brikker behøver ikke være varmere en at det er godt og ta på dem .. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Skummelt .. noen tips? kansje jeg må flashe BIOS afterall. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Og de tåler slik varme, ikke sant? Endret 26. desember 2005 av mini me Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg tror du skal trekke ut strømkabelen fra pcen, ta ut batteriet på hk, så sette resett cmos med jumpern i mer enn 10 sek, før du monterer batteri, setter cmos tilbake og så strømkabel i. Prøv å sett innstillingene på nytt og se om det hjelper. Har du prøvd å endre ram timingsene manuelt? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Tja, tempraturen har blitt normal. Iallefall på idle.. La til et bilde av Cpu-z Ram timingsene kjører som de skal .. i følge Cpu-Z. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Såvidt jeg ser så kjører minnet på 133mhz, det skal kjøre 200mhz.. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Ja, det er riktig. Men som sagt kan jeg ikke forandre noe i BIOS. Da låser alt seg. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hvor mange volt kjører du minnet på? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Si det, er ikke helt sikker. Legger til ett bilde av Speedfan. Endret 26. desember 2005 av mini me Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Ser du har everest der, med det skal du finne volten på minnet om jeg ikke husker totalt feil.. Temperaturene ser ikke ut som om noe skal restarte pga de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå