howzer Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Nei, det kommer slett ikke an på hvordan du lever. Det kommer an på om du tror blindt på påstander som ikke kan bevises. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Etter det jeg tror på når det gjelder kristendommen,så er det slik at når en kristen kommer til himmelen, så dør kroppen og sjelen ut, mens ånden, det er den som kommer til himmelen. Ånden er ditt indre menneske, det er det indre menneske som lever for evig, enten i Helvete eller Himmelen, kommer veldig an på hvordan du lever. 5483933[/snapback] Hva baserer du dette på? Det som gir oss tanker og følelser er hjernen vår. Uten hjernen, ingen tanker. Så hva er da igjen av oss når vi kommer til himmelen? En sjel uten tanker eller følelser? Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hva baserer du dette på? Gud vet.. ( "Gud vet" , get it? :!: ) Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror du kommer til himmelen viss du har tatt imot Jesus, og viss ikkje kjem du til H****** pga. synda. Siterer fra bibelen: Rom 6.23. Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. Dette verset er hardt, men det sier noko, ikkje sant? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 må være flott å være overbevist om at vi kommer til himmelen osv.. Misunner faktisk dem som kan si 110% innen i fra at de tror på liv etter døden.. Selv er jeg ikke like overbevist... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror du kommer til himmelen viss du har tatt imot Jesus, og viss ikkje kjem du til H****** pga. synda. Siterer fra bibelen: Rom 6.23. Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. Dette verset er hardt, men det sier noko, ikkje sant? 5515083[/snapback] Ja, at "Guds barmhjertigjet" som bibelen beskriver det er BS. Latterlig, patetisk Gud som er sosiopat og har interesse for sadisme skal man dømme Gud ut ifra hvordan verden er.. hadde han eksistert Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 må være flott å være overbevist om at vi kommer til himmelen osv.. Misunner faktisk dem som kan si 110% innen i fra at de tror på liv etter døden.. Selv er jeg ikke like overbevist... 5515148[/snapback] Da misunner du meg! Jeg tviler IKKE på at Gud finnes, at Jesus har levd og at han døde for å ta på seg alle syndene til menneskene og at han stod opp fra de døde og er nå i himmelen! Selv om jeg sier inne i meg at det ikke finnes (bare for å teste), så vet jeg at det er feil, så lite tviler jeg og det sier en del!Jeg tror rett og slett det samme som "Ingiz" sa: Etter det jeg tror på når det gjelder kristendommen, så er det slik at når en kristen kommer til himmelen, så dør kroppen og sjelen ut, mens ånden, det er den som kommer til himmelen. Ånden er ditt indre menneske, det er det indre menneske som lever for evig, enten i Helvete eller Himmelen, kommer veldig an på hvordan du lever. Er man frelst og tror på at Jesus stod opp fra de kommer man til paradis/himmelen. Hvis ikke kommer man til helvete, enkelt og greit, så det er deres valg hva dere vil gjøre med livene deres Ikke gjør noe dere kommer til å angre på! Jeg må ærlig si at jeg synes litt synd på de som benekter at kristendommen er noe vås... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Er man frelst og tror på at Jesus stod opp fra de kommer man til paradis/himmelen. Hvis ikke kommer man til helvete, enkelt og greit, så det er deres valg hva dere vil gjøre med livene deres Ikke gjør noe dere kommer til å angre på! Jeg må ærlig si at jeg synes litt synd på de som benekter at kristendommen er noe vås... 5523364[/snapback] Folk med slike holdninger fortjener rundjuling, beklager men det er min mening. Endret 30. januar 2006 av co2 Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Er man frelst og tror på at Jesus stod opp fra de kommer man til paradis/himmelen. Hvis ikke kommer man til helvete, enkelt og greit, så det er deres valg hva dere vil gjøre med livene deres Ikke gjør noe dere kommer til å angre på! Jeg må ærlig si at jeg synes litt synd på de som benekter at kristendommen er noe vås... 5523364[/snapback] Folk med slike holdninger fortjener rundjuling, beklager men det er min mening. 5523427[/snapback] Jeg sier bare ærlig det jeg mener, slik er det med den saken. Vi deler altså ikke likt syn, forstår jeg. Synes du virkelig det jeg skrev var så krenkende at du vil rundjule meg!? Endret 30. januar 2006 av _Adler_ Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Jeg sier bare ærlig det jeg mener, slik er det med den saken. Vi deler altså ikke likt syn, forstår jeg. Synes du virkelig det jeg skrev var så krenkende at du vil rundjule meg!? Du dømmer alle andre enn kristne til et helvete, inklusive. f.eks gode mennesker som er gode hele livet mot alle andre men ikke tror på Jesus, det er ganske krenkende mot alle andre i verden, da mener jeg alle skapninger, ikke bare mennesker. Hva er værst tror du? Å få juling, eller å komme til helvete? Du tilbyr han helvete, han tilbyr deg juling, jeg kan ikke se det på som om han har gitt deg noe dårligere tilbud enn hva du har gitt han. Tross alt, i Helvete får man jo juling og mer som er i all evighet. At du er ærlig er ingen unnskyldning for å dømme og peke og/eller gjøre som du vil hvor og når du vil hvis det går på bekostning av andre, det ville blitt som om noen ga deg juling og sa etterpå "jeg er jo bare ærlig, jeg ville gi deg juling, og ga deg det, så enkelt er det." Dette er nok et godt eksempel på selvmotigelser i Kristendommen: "Elsk din neste" / "Vær mot din andre som du vil andre skal være mot deg". Spørsmålet er da: Ønsker du virkelig at andre skal dømme deg til evig helvete med sine meninger? Hvis ikke, burde ikke du gjøre det samme, med mindre de reglene med godhet / elsk din neste bare gjelder andre kristne, og det sier jo litt. Endret 30. januar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg tror du kommer til himmelen viss du har tatt imot Jesus, og viss ikkje kjem du til H****** pga. synda. Siterer fra bibelen: Rom 6.23. Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. Dette verset er hardt, men det sier noko, ikkje sant? 5515083[/snapback] Og hvor finner du helvete i dette verset? Hvor finner du helvete i bibelen i det hele tatt? Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Og hvor finner du helvete i dette verset? Hvor finner du helvete i bibelen i det hele tatt? Forekomster av Helvete i Bibelen: http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...r=5&verse=22#20 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...r=5&verse=29#27 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...r=5&verse=30#28 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...=10&verse=28#26 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...er=18&verse=9#7 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MA...=23&verse=33#31 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MR...r=9&verse=43#41 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MR...r=9&verse=45#43 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=LU...er=12&verse=5#3 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MR...r=9&verse=47#45 http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=JA...ter=3&verse=6#4 osv. osv. Dette er vel en av mine favoritter både pga. hvor groteskt bisarr den er: Markus 9,43-50: ( http://www.bibelen.no/chapter.aspx?book=MR...r=9&verse=43#41 ) "Om hånden din lokker deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg å gå inn til livet med bare én hånd enn å ha begge hender og komme til helvete, 44 *der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner†. 45 Og om foten din lokker deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg å gå halt inn til livet enn å ha begge føtter og bli kastet i helvete, 46 *der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner†. 47 Og om øyet ditt lokker deg til fall, så riv det ut! Det er bedre for deg å gå enøyd inn i Guds rike enn å ha begge øyne og bli kastet i helvete, 48 der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner. 49 For hvert menneske skal saltes med ild, *og ethvert offer skal saltes med salt.† 50 Salt er en god ting. Men hvis saltet mister sin kraft, hvordan kan dere da gjøre det salt igjen? Ha salt i dere selv og hold fred med hverandre!" Endret 30. januar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hater slike kristene som er så tåplige som nevnt lenger oppe. Kjenner flerne kristne og ingen av dem er så fordømende; heldigvis! Og finnes det en gud så tror jeg det er mange av de såkaldt krsitne som vil få seg en slående overaskelse i "perleporten"... (første heis ned på mange av dem tipper jeg!... ) Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg sier bare ærlig det jeg mener, slik er det med den saken. Vi deler altså ikke likt syn, forstår jeg. Synes du virkelig det jeg skrev var så krenkende at du vil rundjule meg!? Du dømmer alle andre enn kristne til et helvete, inklusive. f.eks gode mennesker som er gode hele livet mot alle andre men ikke tror på Jesus, det er ganske krenkende mot alle andre i verden, da mener jeg alle skapninger, ikke bare mennesker. Hva er værst tror du? Å få juling, eller å komme til helvete? Du tilbyr han helvete, han tilbyr deg juling, jeg kan ikke se det på som om han har gitt deg noe dårligere tilbud enn hva du har gitt han. Tross alt, i Helvete får man jo juling og mer som er i all evighet. At du er ærlig er ingen unnskyldning for å dømme og peke og/eller gjøre som du vil hvor og når du vil hvis det går på bekostning av andre, det ville blitt som om noen ga deg juling og sa etterpå "jeg er jo bare ærlig, jeg ville gi deg juling, og ga deg det, så enkelt er det." Dette er nok et godt eksempel på selvmotigelser i Kristendommen: "Elsk din neste" / "Vær mot din andre som du vil andre skal være mot deg". Spørsmålet er da: Ønsker du virkelig at andre skal dømme deg til evig helvete med sine meninger? Hvis ikke, burde ikke du gjøre det samme, med mindre de reglene med godhet / elsk din neste bare gjelder andre kristne, og det sier jo litt. 5523668[/snapback] Han dømmer jo ingen, han sier jo bare sannheten... Det er jo dere selv som må ta en besluttning om dere vil være en kristen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Han dømmer jo ingen, han sier jo bare sannheten...5528222[/snapback] 1. Han sier ikke sannheten. Han sier det han tror er sannheten. En viktig forskjell. 2. Han dømmer når han sier at sånn er det. Om "straffen" er reell eller fantasi er en annen ting. Hvis jeg utpeker deg som slemming og sier at du skal få straff i ditt neste liv så har jeg dømt deg. En dom er ikke nødvendigvis noe som skjer i en rettsal, det kan være folk som dømmer hverandre til forskjellige ting. F.eks om jeg dømmer et produkt nord og ned så har jeg dømt det selv om produktet ikke får noen straff eller om straffen bare er fantasifull skremselspropaganda. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Han dømmer jo ingen, han sier jo bare sannheten...Det er jo dere selv som må ta en besluttning om dere vil være en kristen. Hvis det er sannheten, synes jeg isåfall synd på enhver som følger en slik Gud, og som klarer å leve tilfreds med at den Guden de følger, er så voldelig, aggressiv og dømmende som Gud er i Bibelen. En slik Gud er ikke god i det hele tatt , og hvis en slik Gud har en himmel, da må isåfall den himmelen et helvete for å kunne huse et så ondt og dømmende vesen. Men, Det er jo dere selv som må ta en beslutning om dere vil være en kristen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå