Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har konfigurasjons data for tele2 adsl?


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal innstallere adsl hos familie med Tele2. Siden de ikke har internett, prøver jeg og finne ut det jeg trenger på forhånd når det gjelder konfigurasjon av modem.

Finner ikke annet enn de vanlige tilkoblings guidene, og oppsett på selve maskinen hos Tele2, og akkurat de tingene kan jeg fra før av.

 

Jeg vil helst ungå noe sånn innstallasjon av cd med masse crap som jeg bla fikk fra Telenor, så lurer på om noen kan si meg (evnt linke til) informasjon om VPI/VCI, encapsulation LLC, og om det skal settes opp med PPPOE og brukernavn@xx og disse tingene...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Tele2, og har også installert det for venner og kjente. Modemet kommer ferdig konfigurert, og satt opp som en router. Hvis du får et Ericsson-modem finner du en guide her på forumet (som jeg har skrevet) til hvordan man skrur av NAT og DHCP-server (hvis du har en annen router el.lign.).

Lenke til kommentar
CrZy_T Postet i dag, 10:05

  Det du ikke finner på www.tele2.no er ikke verdt å vite.

Mulig det, men de opplysningene de 3 andre som har svart her har kommet med er meget nyttig info, og jeg finner ikke akkurat det hos Tele2.

Adsl brukermanualen får jeg bare error 404 på.

 

Så takk for svar alle sammen, da skjønner jeg at det er lurt og bare prøve uten å gjøre noe annet enn å koble til først, hvis modem oftest er ferdig satt opp.

Og kommer jeg ikke på med det, prøver jeg manuelt med de data jeg nå har fått. :)

Lenke til kommentar
agvg Postet i dag, 12:02

  Kjøper du modemet fra Tele2 så kommer jo det ferdigkonfigurert.

Ja, har fått med meg det nå, men det var dette jeg ikke var helt 100% sikker på, da jeg fikk samme Speedtuch modem (som jeg ser er et av de Tele2 også bruker) her fra Telenor, skulle man liksom konfigurere dette ved hjelp av Telenors medfølgende cd. Og vil helst slippe overaskelser når jeg kommer dit, uten mulighet for netthjelp :)

 

Men skjønner at Tele2 har et bedre system, men ferdigkonfigurert modem. Og i første omgang skal det brukes modem levert av Tele2 ja.

Ellers har jeg en 3Com trådløs ruter og modem her, som muligens skal settes opp der siden, så da er det greit å ha litt info uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...