Lanka Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har et Hovedkort av typen ASUS P4P800-MX. Den har ikke støtte for sånn AGP-kontakt. Og jeg har et grafikkort med AGP. Hvordan får jeg spilt de nyeste spillene da? Det integrerte grafikkortet støtter ikke DirectX8 og 9. Gjør det det? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Vel, da er det ikke mange nye spill du kan spille på det der:P Intel Extreme Graphics 2 er ikke akkurat extremt bra, har en litt nyere versjon på dell`en min... GMA 900... Drar cs, bf1942, vice, lfs, wow, og andre eldre eller ikke krevende spill. Men skal du spille quake 4 på uber så må du nok investere i nytt hk og skjermkort. Det skal nok støtte direct x 8.1, det gjorde dette skjermkortet på en skolepc jeg hadde;P Endret 25. desember 2005 av darkz Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Du får nok kjøpe deg et nytt hovedkort tenker jeg. Stemmer det at den integrerte grafikken er basert på Intel Extreme Graphics 2? I såfall kan du nok spille mindre avanserte spill med lave grafikkinstillinger men det er jo ingen god løsning Det skal støtte Dx7 og Dx8 men ikke Dx9. Hvilket AGP kort er det du har liggende da? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Huff. Nå er ikke jeg akkurat en som sitter og spiller ganske mye. Jeg surfer mye, ser på filmer og programmer php og lignende. Noe fryktelige grafikkgreier trenger jeg jo ikke. Tenkte bare å spille Medal Of Honor eller Hitman 3 siden jeg har det liggende. Siden det gamle HK mitt ( 4 år gammelt ) kun støttet IDE, kjøpte jeg dette Hovedkortet. La ikke så mye penger i det ( Litt idiotisk ) fordi det støttet SATA, noe brenneren min går på. Husker ikke navnet på min AGP-grafikkort, men det er av merket Asus. Her er bildet (Tatt med mobil) PS: ER ikke så sinnsykt keen på å kjøpe nytt HK. Eller grafikkort for den saks skyld. Spiller lite, og siden film ikke bruker så mye av skjermkortgreiene så er jo ikke det et problem. Endret 25. desember 2005 av Lanka Lenke til kommentar
mkon Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Oppdater drivere på skjermkort og legg inn direct x 9.0c, så får du støtte for så langt opp kortet takler direct x 8.1. Bare legg inn Hitman 3 og test med forskjellige oppløsninger og grafikk instillinger......tror det kanskje kan gå så vidt:P Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Hmm hvordan får jeg vite hva skjermkortet heter da? Forresten. Hver gang jeg skrur på pc'en står det at ny maskinvare er funnet : Skjermkort (VGA kompatibelt). Hvordan kan det ha seg, når jeg ikke har satt inn mitt gamle skjermkort. Den passer jo ikke inn .. Den er så gammel at navnet og boksen har jeg allerede glemt og kastet. EDIT : Skjermkortet passer jo ikke inn i Hovedkortet Endret 25. desember 2005 av Lanka Lenke til kommentar
mkon Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Mente det du allerede har i datan da:P.... drivere der finner du på www.intel.com Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Nå er jeg sikkert ute å kjøre her, men intel? Hovedkortet er jo Asus. Og vet dessuten ikke hva jeg skal søke på der inne. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) det inegrerte skjermkortet på asus kortet er intel extreme grafik 2:P let frem det på intel sidene http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009236.htm 845 GV skjermkoort og chipset Endret 25. desember 2005 av darkz Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Oki Installerer begge. Også? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Nei Og Nei! Når jeg installerer står det : Systemet kan ikke innfri minimumskravene. Installasjonen vil bli avsluttet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 det inegrerte skjermkortet på asus kortet er intel extreme grafik 2:P let frem det på intel sidenehttp://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009236.htm 845 GV skjermkoort og chipset 5338077[/snapback] Nei, han har 865GV, ikke 845GV.http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009241.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå