pod_racer Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei! Alt fungerer greit mot internett, bortsett fra DC++ og online-delen på spillene mine. PCen er koblet til internett gjennom en D-Link 614+ router og et telenor ADSL-modem. Kjører Kerio Personal Firewall og AVG antivirus. Alt virket før... (til for ca. 2 uker siden) Kan noen hjelpe meg litt? Cathrine Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei! Alt fungerer greit mot internett, bortsett fra DC++ og online-delen på spillene mine. PCen er koblet til internett gjennom en D-Link 614+ router og et telenor ADSL-modem. Kjører Kerio Personal Firewall og AVG antivirus. Alt virket før... (til for ca. 2 uker siden) Kan noen hjelpe meg litt? Cathrine 5337765[/snapback] Um, det kan vel strengt tatt ligge i fler ledd her, det første du burde gjøre er å forsikre deg om at programmene som ikke virker ikke er sperret i brannmuren (jeg bruker en annen brannmur, men regner med at den funksjonen er i Kerio også) enten kan du gå inn i instillingene, eller du kan stenge av programvarebrannmuren i 30 sekunder og teste et av spillene. (ville vel ikke anbefale at du slo av brannmuren før du testet DC, der er det vel sannsynligvis en god dose portscannere *paranoid*) Hvis ikke det virker så ville jeg sett på mulighetene for at problemet ligger i routerinnstillingene, her håper jeg noen med erfaring med D-Link routere kan komme inn (leeenge siden jeg lekte meg med en av dem), men du kan først sjekke om det hjelper å sette den til DMZ på din PC (pass på at programvarebrannmuren er PÅ når du gjør dette). Hvis dette hjelper er det vel problemer med routingen/blokkerte porter(?) Um, for å eliminere noe, windows brannmuren er ikke på? Prøv dette i første runde? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Flyttes til nettverk Lenke til kommentar
SchmucK Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei Hvis du sjekker i inboxen i deres online.no konto så finner dere sannsynligvis en mail fra telenor som viser at de har sperret deler av linjen deres pga virus el.l på linjen, derfor sperrer de deler av linjen helt til du har svart dem på mailen etter å ha scannet pcen for virus, spyware osv. Så hvis du gjør dette så fikser de nok linjen igjen, akkurat det skjedde med meg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå