Gå til innhold

Bilder i mørke med Sony P200

Anbefalte innlegg

Jeg har forleden kjøpt en Sony p200 og er meget fornøyd med kameraet, bortsett fra at jeg sliter veldig med å få tatt bilder om kvelden og innendørs med det. Når jeg har på Blitzen, blir bildet enten velkjent overeksponert og kritthvitt, eller faktisk så mørkt at motivet forsvinner (gjelder særlig når det er lys bakgrunn, eller mye hvitt i bildet). Jeg må ta bilde uten å ha blitzen på, med det resultat at bildet blir uskarpt hvis jeg er urolig på hånden eller motivet beveger seg. Jeg kan ikke skjønne at dette ikke har noe med innstillingene å gjøre, Sony p150 fungerer jo rett og slett bedre på dette punktet, men jeg har ikke funnet hva jeg gjør galt i bruksanvisningen og testene til akam nevner ikke noe om dette.

Jeg hadde ventet at automatisk skulle produsere noenlunde bilder bare man klikket, men slik er det altså ikke, ikke i mørket.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Nå er jeg temmelig fortvilet over at julebildene ikke ble så bra som de kunne.

Hilsen

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med Sony sine kompaktkameraer, er at de ikke er så altfor bra til å bruke innendørs med mindre du har flombelysning. Cyber-Shot-kameraene er generelt greie kompaktkameraer, men tror aldri jeg ville valgt det selv. Dessuten om du tar bilder med flash, må du som regel trykke flere ganger for å få tatt ett bilde.

Men du kan jo stille opp lysstyrken for å se om du får bedre resultater med det?

Lenke til kommentar
Dessuten om du tar bilder med flash, må du som regel trykke flere ganger for å få tatt ett bilde.

Finnes det ikke kanskje et norskt ord for ordet flash?

Er faktisk ikke alle som vet et "flash" er engelsk for blitz, hvis man ikke er spesielt fotointresert.

Særlig kan det bli forvirrende da man også har ord som compact flash. Noe som ikke er et annet ord for en kompakt blitz selv om man skulle tro det ;)

Lenke til kommentar
Min erfaring med Sony sine kompaktkameraer, er at de ikke er så altfor bra til å bruke innendørs med mindre du har flombelysning. Cyber-Shot-kameraene er generelt greie kompaktkameraer, men tror aldri jeg ville valgt det selv. Dessuten om du tar bilder med flash, må du som regel trykke flere ganger for å få tatt ett bilde.

Men du kan jo stille opp lysstyrken for å se om du får bedre resultater med det?

5340479[/snapback]

??

Må ha vært noe galt med kameraet ditt. Har aldri opplevd dette problemet som du nevner - at en må trykke flere ganger for å få tatt bilde med blitz. Har heller ikke hatt trådstarters problem (ikke noe mer problem med Sony enn andre kompakte av samme størrelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...