Gå til innhold

hvordan få 2 psu til og surre med et hovedkort ? :)

Anbefalte innlegg

ble litt mange disker i maskinen min så jeg fant frem en 200w gammel psu og satte inn og lot den kjøre 3 disker for den andre var alerede overbelastet.

meeeeeen :smile: hvordan starter jeg dritten...den andre går jo greit det er jo bare av/på brytern på pcen :smile:

er det noe så enkelt som og tvinne i sammen 2 av de mange små power ledningene som er på hovedkort powerknappen? feks blå og gul eller noe

:smile: svaaaaaar jeg må spilllllleeee jeg har abstinenser nå!!!!!!!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm nei, man må kortslutte to av ledningene som går til hovedkortet for å få starta PSU'en. Denne jobben gjør vanligvis powerknappen i kabinettet. Men ettersom jeg ikke husker hvilke to ledninger det er, bør du heller søke på forumet, NoNamed.

Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 256MB SDRAM : Western Digital 60GB + IBM Deskstar 120GB : Logitech Dual Optical : IBM P200 20" :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-09-06 16:59 ]

Lenke til kommentar

jeg har søkt fant ikke noe....men så tenkte jeg på super microplex de har jo en bra forklaring

http://www.microplex.no trykk på psu

jeg tror jeg fatter hvordan jeg vil bare forsikre meg av at noen mener det samma :smile:

fra microplex forklaring:

"Noen billige strømforsyninger har ganske enkelt koblet sammen pin 8 (Power-Good) med en av +5V pinnen på hovedkortkontakten. Hovedkortet får da spenning fra du skrur på strømforsyingen og vil i oppstartsfasen mate hovedkortet med ustabilisert spenning som kan ødelegge komponenter. "

altså jeg bare tvinner grønn og rød og med en gang psu får strøm vil den starte og surre...denne vil stå på 24/7 og bare drive 3 disker så er ikke noe big deal med tanke på og slå den av og sånn....

jeg vil bare ikke at psuen min skal eskplodere i trynet mitt....kommer til og teste på en 20mb hdd først da...for og sjekke at den går rundt :grin:

gidder noen som skjønte dette bare verifisere at jeg ikke går på trynet nå :smile:

[ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2002-09-06 17:09 ]

Lenke til kommentar

Hvis det er en ATX må du koble den power-on ledningen et øyeblikk med jord for å starte. Bruk f.eks bare et vanlig 12v-rele for å gjøre det automatisk.

Hvis du har AT strømforsyning må du bruke startknappen som er fastmontert eller sette inn et 12v rele som gjør det for deg.

Koble 12v på den første strømforsyninga til styrestrømmen på releet og de andre lederne til utgangene.

Relene er billige og kjøpes på biltema eller clas ohlson el. for rundt 20kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...