Gå til innhold

Hva er skikkelige hodetelefoner?

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at i flere forskjellige tester d er omtale om forsjellige signalkilder, så blir lyden "mye" bedre med et par "skikkelige" hodetelefoner?

Er det noen som har forslag til skikkelige gode hodetelefoner? Helst med en så snill pris som mulig da selvsagt.. :D

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er meget individuelt, og kommer som oftest an på hvor bra hodetelefoner man har prøvd, og om man foretrekker litt ekstra bass, diskant, eller så nøytral lyd som mulig. Så fort man har fått smaken på litt bedre modeller, vil Koss Portapro få hvile i fred i skuffen.

Hvis du er interessert i hva nerdene på området mener, er forumet på www.headfi.org en god plass å starte. Men de har ofte ganske dyre preferanser (dessverre..).

Lenke til kommentar
Det er meget individuelt, og kommer som oftest an på hvor bra hodetelefoner man har prøvd, og om man foretrekker litt ekstra bass, diskant, eller så nøytral lyd som mulig. Så fort man har fått smaken på litt bedre modeller, vil Koss Portapro få hvile i fred i skuffen.

5338065[/snapback]

Helt enig :)

Lenke til kommentar

Grado SR1:P

mer seriøst

sjekk ut sennheiser hd555 eller 595, 595 er den dyreste av de to og skal være litt mer oppløst, burde ha de inne på hifi-klubben begge to. 555 kostervel like under tusen-lappen på hpx.no, mens 595 ligger like over

Tipset er at du bestemmer deg for en prisklasse du vil ligge på(anbefaler rundt 1200kr). Så finner du en 5-6 kandidater som du hører på med den lydkilden du skal bruke(mp3, data osv) Også prøver du storebrødrene til de samme setta slik at du ikke blir for skuffet når en kompis har kjøpt seg noe som ikke er så veldig mye dyrere og som da i dine øre låter veldig mye bedre enn dine:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt koss porta pro til diverse i en del år,kjøpte mitt første par i 98,har det enda :) Har vært meget fornøyd med dette,er greit nok hvis man er på farta o.s.v og til spill og sånne ting.

Kjøpte meg Beyerdynamic DT 770 Pro 250ohm for et par timer siden og de har sittet limt på hode en stund nå,har hørt igjennom gansje mye musikk,må si jeg er utrolig imponert over hvor god lyd det er i disse. Spiller fra pc'en nå,bruker et Audigy kort,føler at jeg får litt innestengt lyd uten noe serlig romfølelse,var bedre gjennom stereo'en.

Vil ihvertfall anbefale DT 770 Por 80ohm ,koster 1390.- på hpx.no

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par Sennheiser HD 265 siden 1995. De fungerer akkurat like bra i dag som da jeg kjøpte dem. Eneste er at de er litt slitt i putene etc. pga. at de er mye brukt. Du kan høre på dem lenge uten at du blir sliten i ørene og de låter helt utrolig bra (nesten litt for bra...)

Lenke til kommentar
har sennheiser hd 555 og 595  en av disse er å anbefal

5424983[/snapback]

Ja, helt klart (har 595 selv). Men de egner seg dårlig til reise- og annen portabel bruk, siden de er store og har "stor" jack-plugg som "native" kontakt (krever overgang for å passe minijack). De er egentlig ikke helt lukkede heller, slik det kan se ut til. Det er headset du har hjemme i stua eller til PC'n. Gir også suveren lyd på iPod om du liker tasse rundt hjemme og høre på musikk i headset.

Ikke kjøp PortaPro - det er virkelig oppskrytt! :thumbup:

Til reise-/jogge-bruk hadde jeg kjøpt meg noen bra in-ear propper. (Ikke dem fra Koss)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...