Gå til innhold

Svart Hvitt - Svideo til Scart [guide er lest]

Blue-water

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har lest guiden, den hjalp meg ikke. Har også søkt, og i de emnene jeg har funnet er det ikke funnet noen løsninger som har kunnet hjelpe meg, for det meste linking til guiden som jeg allerede har lest...

Problem: Får "perfekt" bilde men svart hvitt...

Opsett:

Dette er utgangen på grafikkortet mitt (geforce 4 ti 4200)

ti%204200%20[1].jpg

Dette er omformeren jeg bruker fra grafikkortet mitt til kabel (under)

tv_out_cables%20[2].jpg

Fikk en slik kabel til jul, går fra omformer til scarten på tv.

svideo_scart[3].JPG

Har endret innstilninger til Pal-b, men jeg har fått inspill på at jeg må kjøpe en annen kabel, som evnt. går direkte fra grafikkort til tv (scart) Eller kanskje noe som går direkte fra grafikkort til disse innportene på tv tx_input_video.jpg

Hva burde jeg gjøre? evnt. kjøpe?

Håper på fine svar i romjulstiden :)

Blue-water

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er nok at scartkontakten i TV-apparatet, eller hele TV-apparatet, ikke støtter s-video.

Løsninger:

1. Har du to Scart-kontakter på TV, så prøv den andre.

2. Om TV-apparatet har s-videokontakt. Kjøp en s-videokabel og bruk denne. Da må lyden overføres i egen kabel.

3. Om TV-apparatet ditt ikke har s-videokontakt (det vil si at TV-apparatet ikke støtter s-video), kjøp en komposittkabel og koble denne fra skjermkortadapteren til den gule videoinngangen på TV apparatet. Da må også lyden overføres i egen kabel. Eventuellt kan du også bruke en overgang fra kompositt til scart som også har lydtilkobling: http://www.clasohlson.no/ext.asp?art=325310000 (Videokabel med Scartkontakt hann og RCA hann samt 3,5 mm stereoplugg hann. In/Out-omkobler.)

Løsning 1 og 2 gir bedre bildekvalitet enn løsning 3...

Endret av MCPC.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...