Gå til innhold

Studio 9 krasjer ved filmredigering

Playmofetish

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd en PC til min onkel, så den bør være stabil. Derfor håper jeg her på at problemet skyldes programfeil, og ikke maskinvare. Men jeg vil gjerne høre deres mening.

Ved rendring av familiefilmer, kræsjer Pinnacle Studio 9 etter en viss stund. Dette gjelder flere filmer, så det kan ikke være filmens skyld. I verste fall hvis det er fra samme DV-tape i DV-kameraet, kan et problem henge igjen derfra?

Råfilmene ligger på en egen harddisk, Samsung 200GB S-ATA. Disken er ikke fragmentert, og har godt med plass.

Pentium 4 540 3,2GHz og 1GB RAM, burde klare grei hjemmefilmredigering.

"Studio program file har et problem og må lukkes. VI beklager det inntrufne."

Send feilrapport - Ikke send feilrapport blablabla

Feilsignatur:

AppName: studio.exe AppVer: 9.4.3.70 ModName: unknown

ModVer: 0.0.0.0 Offset: 018a0021

Filer som inkluderes i feilrapporten er:

C:\DOCUME~1\DAGSGA~1\LOKALE~1\Temp\f115_appcompat.txt

Kan noen så tyde hva som er problemet? Jeg skal sette i gang litt hardkjøring på prosessor, samt kjøre harddisk-testing for å sjekke at maskinvare er i orden.

All hjelp mottas med takk, og løsninger belønnes med et hurra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du kanskje veit, er Pinnacle Studio 9 (og dei fleste andre program i den serien...) kjend for å vere svært ustabile (med enkelte unntak), so det ville ikkje forundre meg om det er programmet sin feil, men eg kan sjølvsagt ta feil. Har du prøvd å søke på Google etter feilmeldinga? Då finn ein ofte andre med same problem, og kan få ein indikasjon på kva som er årsaka til problemet.

De kan jo vurdere å skifte program. Anten oppgradere til Studio 10, eller kjøpe noko anna. Døme på andre program i same klasse er Adobe Premiere Elements 2.0, PureMotion EditStudio og Ulead VideoStudio. Det finst og nokre gratisprogram, men det er ikkje sikkert dei har alt de ynskjer frå programmet. Sjå i guiden til redigeringsprogram - link i signaturen min - for litt meir info.

Lenke til kommentar

Takk og takk foreløpig. Har skiftet temp-mappa i Studio 9, så skal vi kjøre i gang samme film og se om den feiler etterhvert. Det går helt fint an å spille av råfilmen, men når han har lagt på en del overganger og diverse, og skal rendre det sammen (? - ikke så kjent i redigeringsterminologi) kræsjer den som sagt etter en stund.)

Temp-mappa er jo selvfølgelig default på C: og den var faktisk litt fragmentert.

Kan jo nesten regne med at det er selve programmet som har skylda, men jeg fikk en vill tanke om at DV-tapen kan være litt dårlig akkurat ved det punktet hvor filmene kræsjer. Vet ikke om det er etter eksakt samme tid, men han mente det var ganske lik tid på forskjellige filmer. Hvis de alle er filmet på samme DV-tape, så KAN det være en fjern løsning på at det er problemet.

Menmen, kanskje et annet program er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...