Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med motorola og linksys

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har veldig lite peiling på nettverk ol.

Nå har vi kjøpt en trådløs linksys ruter(WAG54G), fra før av har vi en motorola surfboard modem som vi fikk fra chello.

Problemet mitt er at jeg når jeg kobler ruteren til modemen som det står i bruksanvisningen lyser det som det skal i modem untatt i pc/activity, og vi kommer ikke på nett. Så jeg lurer på hva som kan være galt.

Håper noen skjønner hva jeg snakker om og at noen kan hjelpe meg :)

På forhånd, takk :)

Endret av Mafiabåss
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

WAG54G? I følge Linksys er dette en router med innebyggd ADSL-modem og den vil selvsagt ikke fungere på noe annet enn ADSL-linjer.

Chello leverer sine linjer via kabeltv-nettet og du må kjøpe en som kobles inn på modemet via ethernet. F.eks Linksys WRT54G/GS eller GL.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
WAG54G? I følge Linksys er dette en router med innebyggd ADSL-modem og den vil selvsagt ikke fungere på noe annet enn ADSL-linjer.

Chello leverer sine linjer via kabeltv-nettet og du må kjøpe en som kobles inn på modemet via ethernet. F.eks Linksys WRT54G/GS eller GL.

5474405[/snapback]

Det er jo bare bull!

Den kan sikkert bruke denne.

Oppsettet du bør forsøke er følgende:

Plugg bredbånds Modeme ditt inn i en av lan portene bak. Finn ut hvilken IP adresse Modeme ditt har, og sett denne adressen som gatway i Linksys boksen din. Pass på at alle enhetene er is samme net. F. eks 192.168.1.XXX

Etter dette bør det fungere.

Lenke til kommentar

Det er jo bare bull!

5475115[/snapback]

A. Svjv er det ingen router i det modemet så da er han avhengig av at Chello deler ut IP-er nok.

B. Skal han dele filer i nettverket vil han ha en svært dårlig sikkerhet såfremt han får IP-er nok.

C. Selger har åpenbart solgt ham feil produkt og bør få det igjen.

Bare bull sier du?

Lenke til kommentar

A

I følge Linksys sine sider, er det en ruter i den.

B

Det er helt sikkert Nat på den også, så sikkerheten er nok i varetatt

C

Tror nok selger vet hva han gjør, men at det kan finnes noen løsninger som er bedre for ham, det er mulig.

Endret av Andersgh
Lenke til kommentar
A

5476586[/snapback]

Ja, ingen nekter for at at det er en router.

Men den er koblet mot ett ADSL-modem og ergo får du med 99% sikkerhet ikke routet med ett kabelmodem som kilde.

Og hevde at selger vet hva han gjør når man selger dette til en Chello-bruker faller på sin egen urimelighet.

Hva i alle dager skal han med ett ADSL-modem i routeren sin?!

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jeg er langt fra noe ekspert. Men mener at man skal klare å få dette på nett med litt "skruing" Knotete kan det blir så jeg kan vel egentlig si meg ening i at selger burde foreslått en annen ruter/accesspunkt.

Her er noen tips fra folk med samme problem

https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t262542.html

Over og ut :)

Anders

A

5476586[/snapback]

Ja, ingen nekter for at at det er en router.

Men den er koblet mot ett ADSL-modem og ergo får du med 99% sikkerhet ikke routet med ett kabelmodem som kilde.

Og hevde at selger vet hva han gjør når man selger dette til en Chello-bruker faller på sin egen urimelighet.

Hva i alle dager skal han med ett ADSL-modem i routeren sin?!

5476710[/snapback]

Endret av Andersgh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...