Mafiabåss Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Hei, jeg har veldig lite peiling på nettverk ol. Nå har vi kjøpt en trådløs linksys ruter(WAG54G), fra før av har vi en motorola surfboard modem som vi fikk fra chello. Problemet mitt er at jeg når jeg kobler ruteren til modemen som det står i bruksanvisningen lyser det som det skal i modem untatt i pc/activity, og vi kommer ikke på nett. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Håper noen skjønner hva jeg snakker om og at noen kan hjelpe meg På forhånd, takk Endret 21. januar 2006 av Mafiabåss Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Ingen? fjortentegn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) WAG54G? I følge Linksys er dette en router med innebyggd ADSL-modem og den vil selvsagt ikke fungere på noe annet enn ADSL-linjer. Chello leverer sine linjer via kabeltv-nettet og du må kjøpe en som kobles inn på modemet via ethernet. F.eks Linksys WRT54G/GS eller GL. Endret 21. januar 2006 av agvg Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Mannen i butikken sa jo at vi kan bruke den, da må vi klage Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 WAG54G? I følge Linksys er dette en router med innebyggd ADSL-modem og den vil selvsagt ikke fungere på noe annet enn ADSL-linjer.Chello leverer sine linjer via kabeltv-nettet og du må kjøpe en som kobles inn på modemet via ethernet. F.eks Linksys WRT54G/GS eller GL. 5474405[/snapback] Det er jo bare bull! Den kan sikkert bruke denne. Oppsettet du bør forsøke er følgende: Plugg bredbånds Modeme ditt inn i en av lan portene bak. Finn ut hvilken IP adresse Modeme ditt har, og sett denne adressen som gatway i Linksys boksen din. Pass på at alle enhetene er is samme net. F. eks 192.168.1.XXX Etter dette bør det fungere. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Det er jo bare bull! 5475115[/snapback] A. Svjv er det ingen router i det modemet så da er han avhengig av at Chello deler ut IP-er nok. B. Skal han dele filer i nettverket vil han ha en svært dårlig sikkerhet såfremt han får IP-er nok. C. Selger har åpenbart solgt ham feil produkt og bør få det igjen. Bare bull sier du? Lenke til kommentar
shakur Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Bør vel være mulig å kjøre linksysen i bare router-mode. En ting du bør være obs på er at motorola modemet kan ha en mac-lås aktivert. Du må da ta ut strømmen fra modemet i 10min for så å plugge i routeren. Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) A I følge Linksys sine sider, er det en ruter i den. B Det er helt sikkert Nat på den også, så sikkerheten er nok i varetatt C Tror nok selger vet hva han gjør, men at det kan finnes noen løsninger som er bedre for ham, det er mulig. Endret 21. januar 2006 av Andersgh Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) A I følge Linksys sine sider, er det en ruter i den. 5476586[/snapback] Ja, ingen nekter for at at det er en router. Men den er koblet mot ett ADSL-modem og ergo får du med 99% sikkerhet ikke routet med ett kabelmodem som kilde. Og hevde at selger vet hva han gjør når man selger dette til en Chello-bruker faller på sin egen urimelighet. Hva i alle dager skal han med ett ADSL-modem i routeren sin?! Endret 21. januar 2006 av agvg Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg er langt fra noe ekspert. Men mener at man skal klare å få dette på nett med litt "skruing" Knotete kan det blir så jeg kan vel egentlig si meg ening i at selger burde foreslått en annen ruter/accesspunkt. Her er noen tips fra folk med samme problem https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t262542.html Over og ut Anders A I følge Linksys sine sider, er det en ruter i den. 5476586[/snapback] Ja, ingen nekter for at at det er en router. Men den er koblet mot ett ADSL-modem og ergo får du med 99% sikkerhet ikke routet med ett kabelmodem som kilde. Og hevde at selger vet hva han gjør når man selger dette til en Chello-bruker faller på sin egen urimelighet. Hva i alle dager skal han med ett ADSL-modem i routeren sin?! 5476710[/snapback] Endret 21. januar 2006 av Andersgh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå