NeedHelp Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei!! jeg har aldri gjort noe som har med overklokking og har null peiling på det =) Men her en dag fant jeg ut at det hadde vært litt hyggelig med litt kraftigere pc... så jeg lurte på om det er noen som vet åsssen jeg stiller inn multiplier og bus speed og alt sånt...? jeg har en PIII 800mhz... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Finn ut vannet på hk og finn manual til det på heimesia til produsent. Eller bare gå inn i bios og se om du finner inst. til fsb. Og øk denne litt etter litt til du ikke kan gå høyere. Eller systemet blir ustabilt. Vil du høyere da, trenger du kansje bedre kjøling og/eller høyere spenning på cpu. Men siden du ikke har så mye peling kan det jo være lurt la det være intil vidre(alså når du ikke klarer lengere) og gjøre litt mer 'teori' før du fortsetter :wink: Nybegynnerguiden her på overklokking forklarer vel endel om farer o.l ved ok. Merk. ingen forklaring på nøyaktig du skal gå fram, men litt 'teori' som kan være lurt å få me seg. Lenke til kommentar
mar Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Bare gi den masse volt(2.3V) så går det bra :smile: (luftkjølt) Min 800E kjører på 1074Mhz (134 FSB) på et Asus Cusl2 hovedkort. Må ha mere info om hk, ram og slikt for å gi noen konkrete tips. Så ingenting er umulig :smile: Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Volt er bra! Du trenge heller ikkje bekymra deg for varmen. Blir den for varm, så kræsje den, men ingen skade på cpu. Klokking av P3 er heilt trygt. Spesielt i forhold til eingangsgrillane fra amd Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Stemmer det! Det er bortimot umulig å svi en god gammel PIII. Det er bare å overklokke til den ikke vil mer, og så gå litt tilbake. Alle vet jo at Athlon'er er beste egnet til å steke egg.... Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Stemmer det! Det er bortimot umulig å svi en god gammel PIII. Det er bare å overklokke til den ikke vil mer, og så gå litt tilbake. Alle vet jo at Athlon'er er best egnet til å steke egg.... _________________ -ull-2k- [ Denne Melding var redigert av: ull2000 på 2002-09-10 10:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå