Gå til innhold

A8n-sli prem bios fra planet zogg...

chma

Anbefalte innlegg

Drister meg til å lage en egen tråd så jeg ikke forpester A8n-sli tråden med mitt kranglete kort... :p

Oppsett som følger:

NVRaid 1/2 Wd Raptor Raid 0 Systemdisk

Nvraid 3/4(raid disablet) lagring

SIL Raid 2stk hitachi 500gb Raid 1 lagring

Cpu: Amd x2 4400

Minne patriot ddr400

Lydkort: SB X-fi Elite Pro

Skjermkort: Xfx 7800gtx

Etter å ha fått instalert allt av drivere, programvare og allt kjørende stabilt begynnte jeg på windows update. Lastet ned alle, restart, laste ned den siste til windows. Så over til office update, først ned med Xp sp3, søke på nytt, last ned de siste 3 og restart. Så kom denne mld. opp:

"Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM. Select 'r' at the first screen to start repair."

Greit nok, selv om jeg hadde brukt en hel natt på å konfigurere pc og legge til/sette opp programmer så tenkte jeg det bare var å kjøre repair...

Noen restart forsøk skulle jeg ta først, safe mod, sist fungereende oppsett osv, og så tok bios kvelden og deretter tok jeg kvelden.

Flashet bios nettopp og fikk opp samme windows melding igjen. Trodde problemet var løst, men en restart senere så var bios F****** igjen.

Hadde og ett promise raid kontroller kort pcn nektet å boote med i pcie x4 sloten og systemet fant det ikke når jeg putta den i nederste sli port og konfigurerte om den.

Noen som har vært borti likende? Virker som bios kort og greit forsvinner når man restarter ett par ganger. Typisk nok jobb, skole pc og skulle vært brukt i hele jula...festlig. :thumbdown:

God Jul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...