Gå til innhold

Asus P4S8X skuffer

Boralis

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-09-08 19:49, byggeren skrev:

Quote:

Den 2002-09-08 18:12, klo skrev:

men hvis jeg tester det da?

og opplever problemer, hva kan jeg gjøre da?

Klo, du kan slappe helt av. Du trenger ikke å avtale noe som helst på forhånd. Dersom du ikke herper til hele hovedkortet og markulerer esker og innhold, er det overhode ikke problem å levere tilbake hovedkortet med begrunnelse i
. Jeg forutsetter du snakker om handel over internett, da gjelder følgene regler:

Sitat:

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13
innen 14
dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått.

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i
tilnærmet samme stand og mengde
, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Ut fra denne loven kan ikke butikken nekte deg å returnere et hovedkort som du har åpnet og testet, for deretter å finne ut at det ikke fungerer som forventet. Du kan uten problem pakke ut kortet, teste dette, og pakke dette inn i originalembalasjon. Loven er soleklar på dette området "Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i
tilnærmet samme stand og mengde
". Dersom noen butikk mener at varen ikke er tilbakelevert i tilnærmet samme stand og mengde, så tenker jeg nok at de ikke vet hva de snakker om.

OBS!
Jeg oppfordrer ingen å missbruke dette, da dette medfører kostnader for butikken som oss andre er nødt til å betale i form av dyrere varer. Men det er greit at brukerne av dette forumet er informert om hva som er faktiske lover og regler i dette landet. Poenget er at du trenger ikke en avtale på forhånd for å benytte det av angrefristen ved postordrekjøp.

Ser veldig fint og bra ut pr. lov, ja, men gidder du å gå til sak mot en butikk for å få tilbake pengene for ett hovedkort? Det gidder ikke jeg!

De fleste butikker tar ett gebyr for å teste varen når de får den i retur (hvis den er åpnet/testet), og dette slipper du da hvis du lager avtale på forhånd.

Forbrukerlover er fine ting det, men det er så synd at de ofte blir neglisjert av butikker. Har selv opplevd mye rart når det gjelder angrerett og garantier.

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk asus p4s8x i dag og må si jeg er fornøyd!.

har klokket min p4 2.4ghz (100fsb) til 3ghz og den kjører ganske bra tror jeg, har ikke fått testet så mye enda.. mulig den går lenger..

rammen har jeg ikke fått kjørt på ddr400 enda men forventer at det blir fikset i den bios oppdateringen..

sprekkfult med stuff og godt og stabilt hk så langt jeg har fått testet nå da..

kansje ikke det beste for de som klokker pga. ikke pci/agp lock.

Lenke til kommentar

flott at det virker,jeg måtte retunere mitt pga at det var så ustabilt bare blåskjermer og restart i eningen men jeg blir nok å få opp et nytt når de får orden på tingene,har bare en maskin og den trenger jeg daglig så jeg kjøper det når det er blitt stabilt

Lenke til kommentar

Jeg har hatt asus p4s8x i 3-4 dager nå. Fungerer helt topp hos meg. Kjører alt på standard innstillinger ennå, så jeg har ikke fått testet kortet i overklokket tilstand.

Asus p4s8x

P4 533 2,4Ghz

Aopen GF4-4200 244@450 standard (310@540)

250 MB ram Apacher DDR 2700

3DMark2001SE = 10583, uten og klokke verken skjerkort eller hovedkort.

Skal testes på max i løpet av helgen. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Bruker_PK på 2002-09-11 12:39 ]

Lenke til kommentar

Jeg har akkuart avbestilt kortet fra databutikken.com. Venter å få et kort fra asus med intel chipset (G) istedenfor, gidder ikke å riske så mye når jeg har tenkt og overklokke maskinen kraftig.

Har deretter kjøpt en 1,8 ghz.. som jeg vil klokke til 2,4- 2,5 .Jeg har et samsung minne 166 mhz som jeg har lyst til å kjøre på 200 mhz ( overklokket.) slik at jeg må stille litt på minne ratioen antagligvis. Hvordan er minne ratio mulighetene på sis 648 kortet fra asus?

det var jo hevdet på thw at de kunne kjøre kortet stabilt på 166 mhz fsb, men dette blir nå gjort til skamme??? Hvis sis648 kortet kunne kjøre slik er det bare asus som har bæsja på leggen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 12:13, Bruker_PK skrev:

Jeg har hatt asus p4s8x i 3-4 dager nå. Fungerer helt topp hos meg. Kjører alt på standard innstillinger ennå, så jeg har ikke fått testet kortet i overklokket tilstand.

Asus p4s8x

P4 533 2,4Ghz

Aopen GF4-4200 244@450 standard (310@540)

250 MB ram Apacher DDR 2700

3DMark2001SE = 10583, uten og klokke verken skjerkort eller hovedkort.

Skal testes på max i løpet av helgen.
:)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Bruker_PK på 2002-09-11 12:39 ]</font>

da synes jeg at du kommer med en tilbake melding om dette. Jeg skal også teste kortet løpet av uka, og komme med en skikkelig vurdering. Dessuten funka ddr400 med den nye bios updaten. Virker som kortet funker veldig bra hos meg. Får vel prøve å klokke opp, og se hva som skjer!! Jeg fikk 9500 poeng i 3dmark se!! Og det med geforce 3 ti500 og 2.2 med 400mhz bus.!! Syntes det var bra, siden jeg vanligvis ligger på 8500. Vel å merke er det samme drivere!

Lenke til kommentar

Hvilken biosverson er det du sikter til.10002 eller 10003.004.

Slik kortet er nå er det meget begrenset overklokking som skal til før den låser seg i post mode.

Maskinen er helt stabil så lenge alt er default.

Har ikke mulighet til å teste så mye fordi maskinen står hos han jeg byggde for.

Ser fram til dere "nerder" kommer med en tilbakemelding

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 18:59, Dataante skrev:

Slik kortet er nå er det meget begrenset overklokking som skal til før den låser seg i post mode.

Har ikke mulighet til å teste så mye fordi maskinen står hos han jeg byggde for.

Hva f**** !! Hvorfor kaller du oss nerder? Har du problemer? Er du klar over hva det betyr. Dette er personlig krenkelse! Jeg ser dette ordet som veldig negativt! Selvom vi driver med data, betyr nødvendigvis ikke at vi er nerd! Vi prøver å hjelpe andre!!

ifølge skadesertatninsgloven § 3-3, kan jeg kreve erstatning for krenking eller mislig atferd som er nevt i straffeloven.

Håper dere moderatorer kan gi meg personlige opplysninger om denne brukeren, slik at jeg kan gå rettens vei for å kreve erstatning! Dette er ikke akseptabelt!

jeg føler meg krenket til de grader!!

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-09-11 20:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 20:46, Divxdude skrev:

Quote:

Den 2002-09-11 18:59, Dataante skrev:

Hva f**** !! Hvorfor kaller du oss nerder? Har du problemer? Er du klar over hva det betyr. Dette er personlig krenkelse! Jeg ser dette ordet som veldig negativt! Selvom vi driver med data, betyr nødvendigvis ikke at vi er nerd! Vi prøver å hjelpe andre!!

ifølge skadesertatninsgloven § 3-3, kan jeg kreve erstatning for krenking eller mislig atferd som er nevt i straffeloven.

Håper dere moderatorer kan gi meg personlige opplysninger om denne brukeren, slik at jeg kan gå rettens vei for å kreve erstatning! Dette er ikke akseptabelt!

jeg føler meg krenket til de grader!!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-09-11 20:47 ]</font>

Herregud DivXdude, latterlig reaksjon. Ser ut som om du prøve å rette opp ditt håpløse inntrykk fra Dell saken din, men du driter på leggen med slike håpløse reaksjoner.

Prøv å ta ting med fatning.

Telcontar

Lenke til kommentar

DIVXlude:

Jeg er faktisk stolt av og være nerd jeg.

Går ikke med briller eller sitter hjemme døgnet rundt på IRC , selvom det blir 1-3timer daglig så betyr ikke det at jeg er nerd.

Diskuterer Data og andre ting som er datarelatertElektronikk relatert med folk som jeg er sammen med på fritiden.

Det kan godt være mulig at han ikke snakket med deg.

Det er mange her som også er stolte av og kalle seg nerder , så jeg ville tatt det som et kompliment.

SÅ RO DEG LITT NED DA FOR F*AEN

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bli kalt nerd, jeg synes det er et negativt ord.!! >Og synes det var riktig av meg å reagere på denne måten. det står også i retningslinjene at man ikke skal krenke andre. Du vet heller hva slike ord betyr for meg! Og det har ingen ting med dell saken å gjøre!! Den har jeg lagt langt bak meg!

Hva om noen hadde kalt deg ***** som du forbinder med noe veldig stygt og negativt. Hva ville du ha gjort? Neppe sittet på stolen og latt vær! Du hadde nemlig gitt vedkommende en advarsel ikke sant??

Dessuten er jeg ikke en nerd! Har mye kunnskaper om data er det rette ordet. Dessuten bruker jeg maks 1 time om dageg foran pc skjermen! Synes det er viktigere å være sammen med venner og slikt. Jeg synes bare at data er et redskap som man har stor nytte av, så derfor er det lurt å kunne noe om det. Framtiden vil det meste handle om datateknologi!

Håper dette endrer din holdning. Og et annet eks. Hvis noen hadde kalt home f.eks ( dette er kun et eks!) og du og vennene visste at du ikke var det. Du ville ha snakket med vedkommende eller gitt han en på trynet. Siden du ikke aksepterer at andre kaller deg det!

Nerd må ikke bety noe dårlig, men JEG forbinder det med negative ting. Merk dere JEG!

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-09-12 10:52 ]

Lenke til kommentar

LOL, du har visst store problemer med ordet "nerd".

Det er forskjell på å kalle noen noe og man vet fort når noen mener det eller bare kødder litt.

Tviler sterkt på om vedkommende siktet til deg som nerd og som et asosialt menneske eller noen andre på denne tråden.

Om du skulle finne ordet nerd så nærtagende kan vel ikke han vite, det gir deg ingen grunnlag til å reagere sånn. Det er mange måter å reagere på og din måte er helt feil.

Telcontar

Lenke til kommentar

Nerd eller ikke nerd, P4S8X kortet er ikke et typisk nerdekort :smile: Det ser ikke ut til å kunne kjøre særlig stabilt på hastigheter over 150MHz FSB, noe som er kjekt at det kan gjøre ved overklokking av prosessorer med 533 bus. I tillegg til dette så er det noen problemer med minnehastighetene. Vi har laget en test av P4B533-V hovedkortet og resultatene har vi sammenlignet med P4S8X kortet med minne kjørende på DDR266 hastighet. Dere finner testen på denne linken.

De nærmeste dagene skal jeg "nerde" meg litt med et Epox 4G4A+ hovedkort. ("nerd" fungerer bra som verb :smile: )

Lenke til kommentar

DivxDude du overreagerer vel ikke litt nå da....?

Kaller ofte folk "nerd" men ikke i negativ forstand. Blir selv ofte kalt nerd uten å ta meg nær av det. tar det som et komplimang :wink:

Spørsmålet er om han mente å bruke ordet "nerder" på en nedverdigende måte. Virker ikke som det er tilfellet.

Men dette blir veldig "off topic", så tror vi bør slutte av før vi får moderatorene på nakken... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-12 12:02, Dotten skrev:

DivxDude du overreagerer vel ikke litt nå da....?

Kaller ofte folk "nerd" men ikke i negativ forstand. Blir selv ofte kalt nerd uten å ta meg nær av det. tar det som et komplimang :wink:

Spørsmålet er om han mente å bruke ordet "nerder" på en nedverdigende måte. Virker ikke som det er tilfellet.

Men dette blir veldig "off topic", så tror vi bør slutte av før vi får moderatorene på nakken...
:grin:

Enig med Dotten :smile:, tilbake til saken.

Telcontar

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg tråkket på noen såre tær.

Nei. det var absolutt ikke med sikte på asosiale egenskaper eller andre defekter hos noen personer på dette forumet. KUN FLEIP.

Men vi kan vel kanskje alle bli sett på som litt "nerdete" av folk som ikke er interesert i data.

OOPPPSS brukte vist ordet igjenn.

Fikk forresten ikke svar på spørsmålet om bios.

Noen som har noe å tilføye?

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-09-12 15:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...