huf Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei. Min gamle Laney 30-Watter begynner å bli i det minste laget til hjemmebruk, og jeg vil derfor skaffe meg en ny kraftigere forsterker. Har falt av lasset ang. kvaitet/pris på dette, så hadde satt pris på litt hjelp fra dere. Maksprisen vil jeg sette til ~6000,- , så det blir nok ingen rør-amp. Jeg har ikke hørt så mange forskjellige typer opp gjennom tiden, men det jeg har hørt av Marshall, har ikke vært skuffende. Jeg spiller det meste av musikk; alt fra metall til jazz-rock, så det må være en ganske allsidig forsterker. Gitaren jeg har nå er en Ibanez AXS32. (Og jeg har ikke tenkt å skaffe meg en strat på en god stund.) Jeg må jo selfølgelig høre på forsterkeren før jeg kjøper den, men jeg ville bare prøve å skaffe meg litt oversikt over hva som finnes der ute først. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 For 6000 skal du absolutt klare å få tak i ein dugandes rørcombo. www.musikkweb.no Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Ja, det kan vel hende. Når jeg tenker meg om så har jeg spillt på en 85W(?) Mesa/Boogie(rør) med rør-pedal. Det gjorde virkelig intrykk. Men jeg har igrunn så lite peiling på dette... Tror jeg må bare ta meg en tur til den lokale forhandleren å høre på hva han anbefaler meg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Mesa/Boogie er intet dumt valg. Om du hadde vore så heldig å i tilleg få tak i ein til 6000 er det vel egentelig ikkje noko å tvile på ein gong. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Vel, det ble en Marshall Valvestate AVT50.. Syk lyd av disse små råtassene. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Grei amp det. Har ein AVT100 ståande sjølv og det går absolutt an å skru feit lyd av den. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Ja, den virker bra til mitt formål. Elsker den gjennomførte reverben på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå