Rafael Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei! Jeg har tenkt å skifte noen vifter i mitt Lian Li PC70USB (ganske typisk Lian Li-kabinett tror jeg), som sitter i front. Av tidligere forsøk på lignende kabinett, har jeg følelsen av at dette er noe strevsomt enn det kanskje høres ut som. Derfor lurer jeg på om det er noen tips å få? - rafael Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Så ganske greit ut det der. Endret 25. desember 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Det som var litt vanskelig tidligere, var å løse festene viftene er festet med. Jeg vet ikke om andre vet hva jeg snakker om, men de er svarte og har lignende funksjon som en fiskekrok. Når man trykker dem inn (gjennom festehullene i viftene) så sprer de seg uttover på andre siden, slik at man ikke kan dra dem lett ut igjen. Det er altså der problemet oppstår (for min del), og den beste metoden jeg har kommet opp med så langt er så presse inn mot den sentrale 'krokdelen' av festet. For å kunne forstå lettere har jeg prøvd å illustrere hva jeg mener på vedlagt tegning. Der er selve festet svart, og de delene som sprer seg røde. Så langt har jeg da altså prøvd å løsne festene ved å trykke inn på det som er markert svart på illustrasjonen til høyre. - rafael Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kan du ikke bare klippe/kutte/sage/knekke de av da? Hvis de har slike "fiskekroker" er det ikke sikkert de er ment å skulle gjenbrukes. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 på mitt PC65USB sitter de da med vanlige vifteskruer... fikk da kabinettet brukt , men mener det satt skruer der fra før også Lenke til kommentar
joar.l Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Ser ut som samme fester som på mitt Lian-Li. Pluggen løsnes ved å trykke midt mellom "krokene" og så dra pinnen i midten ut, festene kan fint gjenbrukes. Endret 29. desember 2005 av joar.l Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Hei, og takk for innslagene. Kan du ikke bare klippe/kutte/sage/knekke de av da? Hvis de har slike "fiskekroker" er det ikke sikkert de er ment å skulle gjenbrukes. 5348511[/snapback] Det er kanskje ikke så dumt. Det er derimot litt vanskelig ettersom de er nokså tettsittende, og jeg er derfor ikke sikker på om jeg kommer til roten av pluggen med saks eller lignende instrument. Er også litt usikker på om jeg har slike plugger til overs, som jeg isåfall kan bruke til å feste de andre viftene med. Ser ut som samme fester som på mitt Lian-Li. Pluggen løsnes ved å trykke midt mellom "krokene" og så dra pinnen i midten ut, festene kan fint gjenbrukes. 5353701[/snapback] Dette ligner metoden jeg også hadde kommet frem til. Eller har jeg misforstått? - rafael Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei, Du kan jo kjøpe med nye vifteskruer når du kjøper vifter. Microplex har skruer, hvis du skal handle vifter der. Enkelte vifter følger det også med skruer til. Slike skruer som er grove og gjenger seg inn i plastikken på vifta. Da slipper du i alle fall å prøve å uskadeliggjøre de festene du har, slik at du bare kan kappe dem av og sende dem i søpla. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 De "krokene" kan gjenbrukes, har selv slike på mitt Chieftec, og har prøvd. Du må bruke en skrutrekker e.l. til å dytte midten ut. Etter det, finner du sikkert ut selv hvordan du skal få den på igjen (trenger ikke å bruke muskler) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå