Gå til innhold

geforce 7800gt med ødelagt bilde over tid

abcd423417984

Anbefalte innlegg

Jeg satt sammen en pc i dag ut i fra følgende spesifikasjoner;

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...7D-CE2B04920166

Jeg bestemte meg for å stressteste systemet og satt 3dmark 2001 SE så jeg satt demo på loop og dro ut en tur. Da jeg dro hadde jeg sett at den hadde gått gjennom demoen en hel gang uten problemer. Plutselig ringte bror min og fortalte at bladene på trærne i natur-scenen var forsvunnet og at fargene på max payne/matrix/lobby scenen var forvridd. Da jeg selv fikk sjekket det 1,5 timer senere (demoen gikk fremdeles) var også bildet blitt delt opp i mange små (men like store) firkanter, rett og slett som om man hadde tatt et lite bildet og blåst opp mange ganger. Noen som har en anelse om hva som kan være feilen?

Sjekket temperaturer i biosen med en gang og de lå på under 40 for både chipset og cpu.

EDIT: det hører med til historien at bildet forble ødelagt til maskinen rebootet. Da ble bildet normalt igjen.

Jeg har installert chipset og grafikk-driverne som fulgte med på cd, og har aller nyeste bios. Er rimlig desperat her nå da dette er mitt første amd/nvidia system noen sinne.

Takker for alle svar.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installer nyeste drivere fra nVidia (www.nvidia.com), og prøv. Det høres ut som kortet ditt blir for varmt rett og slett. Sjekk tempen på kortet. Det kan du gjøre i instillingene til skjermkortet (skrivebord -> høyreklikk -> properties -> settings -> Advanced -> temperature settings)

Lenke til kommentar

du kan ikke stole 100% på de temp målerne. en kompis av meg hadde et 6800gt kort som lå konstant på 153 grader, og det funka fint. eller, det hadde bare ca 50% ytelse da, så kortet var tydeligvis bugga, men det var aldri noe grafikk feil av noe slag.'

men gjør som foreslått, last ned og legg inn nyeste drivere fra nvidia. de som følger med er ofte oppimot et år gamle.

Lenke til kommentar

14000 høres helt riktig ut. jeg scora 14900 med mitt gt kort uklokka, men det er med nyeste drivere, og nyformatert system og alt det der, samt et svakt overklokka kort fra produsent (+50/+50)

men ta å test kortet i et spill eller to, og kjør 3dmark 05 også, så finner du fort nok ut om det er kortet eller 01 som bugger.

btw, du lasta ned 01SE håper jeg?

Lenke til kommentar
btw, du lasta ned 01SE håper jeg?

Selvfølgelig :)

build 330 tror jeg. Har lastet ned nyeste drivere nå. skal sette på looping i et par timer og se hva som skjer. Temperaturen har enda ikke klart å overstige det som jeg skrev over men ligger gjerne mellom 42 og 52 grader under load.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...