gjermundnes Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Spesifikasjoner: MSI RS482M-IL, MATX, PCI-E AMD Sempron 2600+ ThermalTake Cooler Corsair Value DDR400, 512MB Samsung SP P80 160GB, ATA Floppydrive Alps 3.5", Black Da jeg hadde installert alle komponenter bootet jeg pcen opp. Da kom det først opp en feilmelding om at hovedkortet ikke gjenkjennte cpuen. Jeg fikk likevel til å begynne å instalere winxp. Etter dette skrudde jeg av pcen og gikk og la meg. Dagen etter på villle ikke pcen starte opp. Jeg skjekket om CPU, RAM, HD og Strømforsyning var iorden, noe de var. Dette tyder på at det er hovedkortet som er kaputt da pcen faktisk ikke vil starte opp eller gi livstegn av at den er i drift. Paradokset er at det står på hjemmesiden til shg.no at hovedkortet støtter denne typen prosessor. Min problemstilling nå er å finne ut om jeg skal prøve meg med angrerett eller reklamasjon i forhold til shg.no. Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen ideer å tilføye? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei, kortet og cpu er nok ok , men bios har mulig satt cpu i en overklokket tilstand. Se i manualen om reset cmos med jumper , husk dra ut hovedkabelen når dette gjøres, når dette er utført , gå i bios , load setup ev F5 , gå ut på F10 God Jul ! Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Det ser ut til at hovedkortet ikke får strøm i det hele tatt. Har resetet cmos, men det skjedde ingen ting. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Har også et msi hovedkort som sier at cpu ikke er installert eller er ødelagt. cpu'en virker helt greit på et annet hovedkort. Jeg hadde sendt hovedkortet i retur. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei igjen , er PSU med 20 eller 24 ATX sokkel og er ATX 12v (P4) ok ? Prøv med en minnebrikke i riktig bank , står mulig tabell i manualen Starter PSU og komponenter er riktig koblet og fremdeles svart , er det vel riktig å søke retur ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå