lohelle Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 enda et tips til dere der ute! jeg bruker diverse utilities osv til overvåking av mine servere.. her er et tips til dere admins der ute (som ikke vil bruke (hundre)tusener på HP Operview osv) last ned programmet SNARE. Dette kan videresende event log meldinger (kan velge HVILKE som skal sendes videre, med filtrering osv) til en hvilken som helst syslog server (gratis) Jeg videresender mine til Solarwinds Orion (ikke gratis), men en hvilken som helst syslog server vil fungere.. kan lastes ned fra http://www.intersectalliance.com/projects/SnareWindows/ se screenshot fra config under: Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Nagios klarer vel også dette? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 sikkert flere som klarer dette.. jeg syns for MIN del at dette fungerte best (gratis) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 sikkert flere som klarer dette.. jeg syns for MIN del at dette fungerte best (gratis) 5364979[/snapback] Nagios er også gratis. Den kan så vidt jeg vet hente ut alt fra event logs, perfmon, info om services osv med mulighet for varsling til sms/mail. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 sikkert flere som klarer dette.. jeg syns for MIN del at dette fungerte best (gratis) 5364979[/snapback] Nagios er også gratis. Den kan så vidt jeg vet hente ut alt fra event logs, perfmon, info om services osv med mulighet for varsling til sms/mail. 5365159[/snapback] hmm.. har ikke sett det med event logs osv i den.. men dette er jo uansett et "større" system for total overvåking.. Mange har dette fra før. Men mange systemer mangler nettopp overvåking av event logs, og da er SNARE kjekt å ha. Men Nagios er helt klart et bra produkt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå