Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

freeware program til å endre porter (tcp/udp)

Anbefalte innlegg

Hei!

har noen eksterne servere jeg gjerne vil overvåke ved hjelp av snmp. Nå har det seg slik at det er ganske vanlig å sperre disse portene (dessverre) hos enkelte hostingselskap osv...

det jeg leter etter er et program (en tjeneste) som kan endre/skrive om snmp-trafikk (og helst annen trafikk også) fra for eks port 161 til port xxx (på ene siden).. på andre siden (hos meg) skal samme program "skrive om"/endre dette til port 161 igjen slik at jeg får logget denne serveren..

noen som kjenner til et enkelt slikt program? alternativet er vel å installere en slags avansert brannvegg (winroute firewall eller lignende) rundtomkring.. men dette er ikke ønskelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare sett opp en simpel nat, eller bruke en router eks: wrt54g der velger du port som skal komme uten fra og hvem porten den skal til på utiden.

eks: port 161 fra ut siden blir til 1601 på lan hoss deg, eller 2000 på ut siden blir til 161 på lan netverke ditt.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

lohelle da kjører du bare dobbel nat, eller kontakt isp'en og be dem gi deg tilgang.

til nød kand du hack routern som isp'en bruker.

NB: hvem isp bruker du ?

Edit:

hvis du skal gjøre det på software siden er det litt knot men du kan kjøre wm-ware og simulere en pc og bruker den sumulerte pc'en til og nat med.

hvis du har 2netverks kort så blir og ting veldig mye enklere(kan du du slippe og bruke vw-ware for og få flere lan kort)

siden da kan du bare kjøre normal "nat" i windows, da få en den ip'en fra isp'en og en random som du har satt (som ikke er isp'en sin) så nat du mellom dem 2 korta.

NB:hvis du bruker rdp(terminal server) så kan du jo bare bytte port på den.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
lohelle da kjører du bare dobbel nat, eller kontakt isp'en og be dem gi deg tilgang.

til nød kand du hack routern som isp'en bruker.

NB: hvem isp bruker du ?

Edit:

hvis du skal gjøre det på software siden er det litt knot men du kan kjøre wm-ware og simulere en pc og bruker den sumulerte pc'en til og nat med.

hvis du har 2netverks kort så blir og ting veldig mye enklere(kan du du slippe og bruke vw-ware for og få flere lan kort)

siden da kan du bare kjøre normal "nat" i windows, da få en den ip'en fra isp'en og en random som du har satt (som ikke er isp'en sin) så nat du mellom dem 2 korta.

NB:hvis du bruker rdp(terminal server) så kan du jo bare bytte port på den.

5339433[/snapback]

så jeg skal installere vmware (koster masse om det skal være "lovlig"), bruke masse RAM til vmware og sette opp en firewall for å få til dette?

tror nok jeg må finne en liten utility/tjeneste so gjør dette.. Hele problemet er at vi IKKE vil ha de ekstra kostnadene (og arbeidet) med å ringe til/avtale med alle ISP-ene (utenlandske)..

Kjører i dag pptp-vpn med snmp gjennom disse.. men vil helst ha direkte link da tunnellene har en tendens til å være nede av og til..

Lenke til kommentar

Hmm

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du vil, tror det er noe slikt du vil:

SERVER, Port A er hvor tjenesten din kjører,

LOKAL, Port B er hva du må koble til, fordi programmet ditt bare kan koble til forvalgt port B.

da vil du at trafikk til lokal port B skal sendes til port A på serveren.

lurer på om det enkleste er å kjøre opp en ssh-tunnel...

har du tilgang til å logge inn over ssh der eller noen annet sted?

ssh kan forwarde TCP porter.

I windows kan du bruke fx. putty (google den).

Lenke til kommentar

hadde vært kjekkest å kunne gjøre følgende: (eksempel)

kjøre en utility som ser på trafikk som kommer inn på port 165 (udp/tcp) og sende den videre til port 161 (snmp).. Når snmp-tjenesten svarer med destination port 161 så skal samme utility oversette/endre dette til port 165...

På "andre siden" skal det samme skje...

dette for at FOR EKSEMPEL snmp trafikk skal kunne routes til en annen port UTEN en PAT firewall fremfor..(fysisk) Så jeg ønsker i praksis en liten lokal utility som kan drive PAT direkte på serverene..

Husk at dette er massevis av servere rundtom i verden.. både ssl og vpn tunneller fungerer, men DIREKTE trafikk er ønskelig da dette ALLTID er oppe (dvs ikke har problem med at tunnellen ikke kobler seg opp igjen osv)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...