Gå til innhold

Vannkjøling og kabinett

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny pc, og starter rett og slett på bånn. Jeg trenger nytt kabinett, og har lyst til å benytte meg av vannkjøling. Ikke fordi jeg nødvendigvis skal overklokke noe særlig, men mest fordi pcen alltid skal stå på, og fordi vannkjøling etter hva jeg har forstått har lavere støy nivå.

Om jeg velger dette kabinettet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307580&cks=PRL

og dette vannkjølingssystemet:

https://prisguiden.no/vannkj%F8ling...info/20413.html

vil da alt ligge til rette for at jeg kan velge det meste av komponenter videre? Har ikke bestemt meg for noe, men pcen skal ikke være altfor kostbar, ettersom spilling er noe jeg vil ha muligheten til å gjøre, men svært sjeldent gjør. Skjermkort vil da typisk velges midt på treet hva ytelse angår.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ThaMezzy har helt rett, Armor kabinettet er godt egnet. Kommer med fornuftig plaserte ferdige slangehull som paser Zalman settet.

Tror du vil bli fornøyd med begge, men mener Thermaltakes versjon er hakket vassere.

Reseratorsettet er gulle godt, men når du først kjøper så er jo +versjonen Reserator 1+ bedre. Den har bedre hurtigkoblinger, bedre cpu-blokk og medfølgende northbridgeblokk. Og så er jo den svarte finishen litt coolere da... :cool:

Har Reserator 1+ og en tvidet verson av Armor (Kandalf) to stående sammen, og det yter bra og har høy wife-acceptance faktor

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at kabinettet er bra, jeg synes bare ikke det er pent! Kan ikke ha den harrytassen der i stua, dama kommer til å kverke meg! Er det jeg linket til rett og slett uegnet? Eller er det bare ikke optimalt? Angående Reserator 1+ er jo spørsmålet rett og slett om jeg har behov! Det koster tross alt en tusing ekstra... takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

du kan få maskina like stille dersom du velger rett cpu og gpu kjøler

zalman lager gode kjølere som yter bra med et veldig lavt støynivå.

kabinettvifter er også viktig å ha stillegående. papst eller mist er gode vifter, har erfaring med begge merker.

det du bør kikke etter er et kabinett med støydempa hdd rammer og plass til 120mm vifter.

psu er også viktig å kjøpe rett merke av, mist 500watt eller ocz modstream/powerstrean er begge gode psuer som er veldig stillegående.

så da har du fått noen tips, så får du selv velge om du ønsker å prøve dette.

Lenke til kommentar

Det du linket til kommer helt sikkert til å fungere glimrende -Chieftec lager gode produkter, og det er plass nok til å leke seg inne i det du har valgt. Bare gå for det dersom du mener sjefen i heimen har lettere for å akseptere det :!:

Forskjellen fra res 1 til res 1+ blir vel litt smak og behag, svart kontra blå. Kjølehodet til CPU er som sagt noe forbedret, og dersom du har vifte på chipsettet ditt trenger du vel uansett en chipsett-vannblokk? Spørs om det forsvarer 1000,-...

Jeg bruker et par 120 vifter regulert ned til ca 5V for sirkulasjon i kabinettet, en viftestyring er jo noe du kan vurdere. Da blir det rimelig lydløst.

Skal du ha det ekstremt tyst så finnes det jo vannkjølt PSU og diskrammer.

Lykke til!

Endret av WasteMoreLand
Lenke til kommentar
det rimelig lydløst.

Skal du ha det ekstremt tyst så finnes det jo vannkjølt PSU og diskrammer.

Lykke til!

5337978[/snapback]

det vann psu saken selger ikke komplett lenger. Om jeg husker rett så er det svært få eller ingen som vil selge det, da det kommer på kanten med med loven/forsikring etc.. og at det ikke blir godkjent. Mulig jeg er på ville veier her, men tror jeg husker rett.... (er jo snakk om vann i en 230Volts sak) :hmm:

Lenke til kommentar

Det du valgte i begynnelsen er helt passe. Du trenger ikke maxi-tower i det heletatt for å kjøre vannkjøling. Spesielt ikke med det settet du har valgt deg, der radiatoren skal stå utenfor kabinettet.

Jeg er ganske enig med deg ang. utseende til det andre kabinettet, det ser jo ikke ut :p Selv har jeg Thermaltake Tsunami. Fin klarlakk på sidene, og pent børstet svart aluminium på fremsiden. Er to blå LED's i forsiden også, men har tatt strømmen fra dem. Etter min mening er kabinettet ganske stilig :)

Lenke til kommentar
Tviler ikke på at kabinettet er bra, jeg synes bare ikke det er pent! Kan ikke ha den harrytassen der i stua, dama kommer til å kverke meg! Er det jeg linket til rett og slett uegnet? Eller er det bare ikke optimalt? Angående Reserator 1+ er jo spørsmålet rett og slett om jeg har behov! Det koster tross alt en tusing ekstra... takk for all hjelp!

5336486[/snapback]

Da hadde jeg heller kasta ut kjærringa. Tøffel? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...