spadefil Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har nå kjøpt meg Zalman passiv chipset kjøler som de fleste sikkert kjenner til. Grunnen er at orginalvifta på mitt MSI K8N Diamond kort begynte å bråke veldig mye. Det jeg da lurer på er hvor varm chipset kan bli? Nå har jeg surfa i 30 minutter med den nye kjøleren og det er rett før jeg brenner meg på kjøleribba. Er det farlig varmt? På en 2 år gammel maskin jeg har klarer jeg ikke å ta på chipsetkjøleren i det heletatt da, den har vært sånn orginalt og fungert i 2 år så. Takk for svar Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Om det er slik at du ikke kan holde fingeren din på den i mer enn et par sekunder er den nok rundt 40-50 grader.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Den kjøleren er ikke god nok til nf4 chipset mener iallefall jeg. Tror du er en smule på villspor MAnagHead, kroppstemperaturen er jo 37grader i en perfekt verden og man brenner seg ikke akkuratt bare det blir 10C varmere tror jeg da kjøleren er nok over 60C tror jeg om den er så varm, men kan jo hende jeg tar feil.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Kan hende det er meg som ikke liker varme da, klarte ikke å holde fingrene bortpå noe som va såvidt over 50 så veldig lenge. Men 40-50 skulle være 50-60. edit: kroppen er ikke så varm ute på fingrene. Endret 26. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Hmm... Jeg bør kanskje montere en vifte til den også da. Klarer å holde hånden min der så lenge jeg vil, men det er varmt ja. Litt for varmt synes jeg med tanke på at jeg ikke brukte maskinen til noe. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Min er somoftest rundt 60-80 grader. Ingen problem med det. Passivt kjølt Intel 865PE. Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Nå gjør dere meg forvirret. Hehe. Tror jeg har en liten vifte liggende som jeg kan prøve å montere oppå Zalman ribba. Får se hvordan det blir. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hva med å måle tempe da? Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Hva med å måle tempe da? 5354786[/snapback] Jeg bryr meg ikke om noen akkurat temperatur. Det jeg hovedsaklig lurte på er hvor varm (i grader) den kan bli før det er farlig varmt. Altså om den ikke bør være over 70 grader uansett, eller 90 f.eks. Har nå fått den litt kjøligere ved å montere en vifte på den. Den er litt varmere enn fingrene mine, ca. 40 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå