FraXinuS Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har en eksta vifte som jeg gjerne vil få brukt, men jeg får ikke koblet støm til den. Den har tre ledninger med en liten hvit kobling på enden som skal kobles på systemvifte koblingen på hovedkortet. Men jeg har bare en slik kobling på hovedkortet og den er i bruk. Så jeg lurte på om det er mulig å koble denne viften til en vanlig kontakt som kommer ut av strømforsyningen? Den er en slik kontakt som det er til høyre på dette bildet som er på vifta. Jeg vil koble den til en slik: Er det mulig? Lenke til kommentar
aib Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Da kan du bruke en slik: Som du finner her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=DI3PA&mcat=c343 Eller her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124010&cks=PRL Endret 25. desember 2005 av aib Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Er det ikke mulig å lage noe selv? eller bare dra av ledningene og koble de sammen? Jeg har en gammel ødelagt stømforsyning liggende med slike store kontakter på, går det an å ta av en av de og koble vifta på? For jeg orker ikke bestille bare den lille der. Og jeg skulle helst hatt den nå snart. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Skal gå fint å koble ledningene sammen, men vær forsiktig. Hvis du vil bruke en slik molex kontakt fra en gammel strømforsyning så sliter du vel å koble til inne i PC'en da alle kontaktene på strømforsyningen er hun kobling, mens du trenger en han. Kanskje du har noen overganger liggende i en skuff eller data eske? Endret 25. desember 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 hmm det du kan gjøre, er og klippe ledningene på den ene 3 pins kontakta du har fra før da, og bare tvinne sammen ledningene har jeg gjort, funker greit det. Sweet™ PS : bare pass på å ikke overbelaste den lille 3 pins porten, ettersom det ikke kan trekkes allverden av strøm gjennom denne Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Du må koble vifte ledningen til en molex? Ta vifteledningene og koble den røde til den gule molex kontaka, og den svarte til svart. Legger ved ett bilde. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 hvorfor ikke rød på rød?? rød er jo +12v.. vifta skal j ha 12 v... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Rød er 5volt mener jeg. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 nei kødder du?? faen ikke rart jeg har så lav rpm på viftene mine da Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 nei kødder du?? faen ikke rart jeg har så lav rpm på viftene mine da 5337381[/snapback] AHAHAHAHA! :!: Men på disse små kontaktene er det rett med rød og svart. Gul er rpm måling. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 ah, ja takk!! ble nervøs nå ja Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Ok så da bare kapper jeg av den lille 3pins kontakten og putter den røde på gul og svart på svart på molex kontakten? Men det er også en gul ledning på vifta, skal jeg bare la være å koble den noen plass? Noen som har tips til hvordan jeg skal koble ledningene til molexen? Det ser ikke ut som det går an å åpne de. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Den gule på 3pins kontatken trenger du ikke koble til nei, hvis du har en gammel molex-hun, f.eks fra en forgrener så kan du bare kappe av ledningene fra den. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Den gule er RPM(Måler vifte hastigheta) kabelen, den trenger du ikke når du skal monetere den på en molex kontakt. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Ok nå funker den fint, Takk for hjelpa! Det er vel ikke farlig å gjøre det slik? håper ikke hele maskina plutselig blir svidd. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Neida, så lenge ingen kabler berører verandre. Har kommet borti med rød og svart flere ganger, og potmeter(vifte justering, rød og svart på en sånn liten kontakt). Svidd sånn led i fronten(som skifta automatisk farge). Strøm forsyninga starta uansett Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) hvorfor ikke innvistere i en slik en : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303859&cks=PRL gjør livet enklere... Edit: Den er verdt pengene, og ser bra ut! Endret 26. desember 2005 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå