Gå til innhold

4409 i 3dmark05 og 40 fps i CSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På Gigabyte sine sider skal du finne driverne. Det står nok noe annet på hovedkortet også. GA ett eller annet.

Hvilken sokkel er det. 478 eller den nyere 775?

Hvis du ikke ser det med en gang. Last ned Everest Home Edition fra www.lavalys.com, der får du vite navnet på hovedkortet.

Og det er nok chipsett driverne som gjør dette nå.

EDIT:

Tok bare ett gigabyte kort få å illustrere. Først finner du kortet du har, og går til siden for det. Da ser det noe i likhet med dette ut.

Rett under bildet, så har du noen valg. Velg der driver. Da får du en slik side.

Og under den så finner du chipset driver. På hovedsiden, finner du også link til de nyeste biosene også.

5337553[/snapback]

WTF?? korte mitt står ikke der... jeg har Felt Verdi

Hovedkort Gigabyte GA-8I848PM

og nermeste som var på gb sine sider var

Gigabyte GA-8I848P (rev1.x)

eller Gigabyte GA-8I848P (rev2.x)

skal jeg bare laste ned ett av de?

Lenke til kommentar

Aspstein nevnte noe som ingen andre tenkte på.

Har du satt på AA og AF i driver? det senker ytelsen kraftig. Alle tester som gjøres med 3DMark kjøres med så lite som mulig på. Det samme gjelder i selve 3DMark programmet, ikke still på noe der, kun trykk benchmark etter start av det. Setter du opp oppløsningen fra 1024x768 så blir det feil i forhold til alle andre.

Lenke til kommentar
På Gigabyte sine sider skal du finne driverne. Det står nok noe annet på hovedkortet også. GA ett eller annet.

Hvis du ikke ser det med en gang. Last ned Everest Home Edition fra www.lavalys.com, der får du vite navnet på hovedkortet.

EDIT:

Tok bare ett gigabyte kort få å illustrere. Først finner du kortet du har, og går til siden for det. Da ser det noe i likhet med dette ut.

Rett under bildet, så har du noen valg. Velg der driver. Da får du en slik side.

Og under den så finner du chipset driver. På hovedsiden, finner du også link til de nyeste biosene også.

5337553[/snapback]

5337635[/snapback]

Det kan hende at det er samme chipset driver når det er snakk om chipsettet 848, så sjekk om driveren til de to andre kortene heter det samme.

Lenke til kommentar

EDIT:

5337553[/snapback]

5337635[/snapback]

Det kan hende at det er samme chipset driver når det er snakk om chipsettet 848, så sjekk om driveren til de to andre kortene heter det samme.

5337644[/snapback]

Jeg har ikke så god peiling:P men skal prøve..

Men i 3dmark kan jeg ikke endre instillingene så det er nokk de orginale..

Hvordan kan jeg endre AA og AF i driver

Lenke til kommentar
Sjekket på Intel sine sider, og de har en nyere versjon av chipsett driveren enn det Gigabyte har.

Sjekk Her.

Det skal være den øverste som er versjon 7.2.2.1006 i motsetning til gigabyte sin som var 6.2.1.xxx eller noe

5337712[/snapback]

Sånn.. lastet ned chippsette og tatt på performenc instiliingene som du sa

Lenke til kommentar
Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, så innstillinger og avansert.

Så gå til 3D menyen, der kan du stille det meste, men du kan ha ett enkelt valg mellom høy ytelse, ytelse, kvalitet, og høy kvalitet. Sett denne til Høy Ytelse. da slår all AA og AF seg av.

5337690[/snapback]

Sånn.. lastet ned chippsette og tatt på performenc

Lenke til kommentar
Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, så innstillinger og avansert.

Så gå til 3D menyen, der kan du stille det meste, men du kan ha ett enkelt valg mellom høy ytelse, ytelse, kvalitet, og høy kvalitet. Sett denne til Høy Ytelse. da slår all AA og AF seg av.

5337690[/snapback]

Sånn.. lastet ned chippsette og tatt på performenc

Lenke til kommentar

Biosen kan være litt vanskligere hvis ditt kort ikke støtter windows flashing. Da må du til med diskett og knote slik. Der kan jeg dessverre ikke hjelpe. Det var sjelden jeg fikk det til selv da.

Har du manualen til hovedkortet så følg den nøye

EDIT:

Men det kan være at du ikke får oppdatert bios fordi ditt hovedkort ikke står på gigabyte sine sider. Biosene er mer spesifike enn chipsettene er. Skriv en mail til gigabyte om det. Tror det er beste løsning.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Biosen kan være litt vanskligere hvis ditt kort ikke støtter windows flashing. Da må du til med diskett og knote slik. Der kan jeg dessverre ikke hjelpe. Det var sjelden jeg fikk det til selv da.

Har du manualen til hovedkortet så følg den nøye

5337761[/snapback]

Ok da driter vi i den:P hehe men laster ned de andre driveren til dette hovedkorte da..

Lenke til kommentar
la til noe ekstra i forrige svar.

Det kan hende at du får litt lite poeng pga litt lite minne også. 512 er litt lite for ett XP system i dag. 1 GB burte nesten vært påkrevd, da slipper man at harddisken gjør jobben til minnet.

5337584[/snapback]

Minnet teller ikke i 3dmark05.

5337774[/snapback]

Selv om minnet ikke teller i 3DMark, så gjør maskinens ytelse det, og minnet er en del av det. Så hvis programmet må mellomlagre informasjon på harddisken fordi minnet er for lite, så vil det gå utover den generelle ytelse.

3DMark bruker minne som alle andre programmer gjør.

Lenke til kommentar

Lestet ned manualen på ett annet 848 hovedkort, og flashing av bios ser greit ut, det kan gjøres fra bios.

Det du trenger er nyeste bios, legge denne på en diskett (floppy). starte maskinen på nytt, og trykke DEL for å komme inn i bios. Så trykke F8 for Q-flash.

Der får du 2 valg. Først ville jeg ha tatt backup av nåværende bios. Sett inn en tom diskett, og velg "save bios to floppy". Når det er gjort. Sett inn disketten med den nye biosen, og vel "Update bios from floppy". Så følge instruksjonene.

Det står også i manualen at du kan bruke Gigabyte sitt @bios programvare får å flashe bios i windows. Dette er kanskje det beste, siden den også vil skaffe deg biosen du trenger ser det ut til.

Fant en annen ting for deg. Gjør som det står på denne siden. Så skal programmet fortelle deg alle driverne du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...