spetter Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hei.. Har en pc her som begynner å bli treg, henger seg mange ganger. Spesielt under oppstart (etter at windows har kommet inn med start menyen osv) så skal windows loade inn alle program som skal under oppstart. Da skjer det at maskinen fryser og nytter ikke trykke inn start menyen, og tror jeg hører maskinen jobbe hele tiden. Det jeg da må gjøre er å restarte flere ganger helt til jeg klarer å komme forbi denne loadinga i windows. Når den kommer forbi så skjer dette med en gang og maskinen henger/fryser ikke. Har noen peiling på hva dette kan være ? årsak osv ? annet enn kanskje for svak strømforsyning ? (som jeg tror det er ?, eller har dette ikke noe å si på dette ? ) Maskinvaren det gjelder er: (micro atx) Cpu type : Intel Pentium 4A, 2800 MHz (21 x 133) (478 pin Northwood, A80532 ) hovedkort chipset: Intel Brookdale-G i845G Ram: 1X512 Mb (PC2100 DDR SDRAM 2.5-3-3-6) Skjermkort: Nvidie Geforce ti4200 128mbyte harddisk: 1x80gbyte og 1x120gbyte HL-DT-ST RW/DVD GCC 4320B (combi cdbrenner / dvd leser) integrert nettverkskort: Intel® PRO/100 VE Network Connection (10.0.0.1) intregrert lydkort: Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI data fax modem HP Deskjet 880C Canon I550 mus og tastatur lcd skjerm Strømforsyninga er på 185 watt Hovedkort 37 °C (99 °F) CPU 44 °C (111 °F) IBM IC35L120AVVA07-0/a 11 °C (52 °F) IBM IC35L120AVVA07-0/b 35 °C (95 °F) Så blir mitt spm, er dette oppgraderbart ? Jeg tror jeg skal kjøpe et midi kabinet med 350 watt strømforsyning og se om det problemmet jeg har forsvinner. Har sett litt på Aopen H600B 350 watt Hvis det da ikke forsvinner. Hva bør jeg da oppgradere til / kjøpe da ? Skal være en stille maskin med akseptabelt støynivå (kontorpc som det kanskje går ann å spille et spill i ny og ne) Lenke til kommentar
knalle Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Har en pc her som begynner å bli treg, henger seg mange ganger. Har noen peiling på hva dette kan være ? årsak osv ? annet enn kanskje for svak strømforsyning ? (som jeg tror det er ?, eller har dette ikke noe å si på dette ? ) Strømmen skulle ikke ha noe med om windows booter sakte, men ja du har veldig lite strøm, kjøp deg minst 300w på flekken! k Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Har en pc her som begynner å bli treg, henger seg mange ganger. Har noen peiling på hva dette kan være ? årsak osv ? annet enn kanskje for svak strømforsyning ? (som jeg tror det er ?, eller har dette ikke noe å si på dette ? ) Strømmen skulle ikke ha noe med om windows booter sakte, men ja du har veldig lite strøm, kjøp deg minst 300w på flekken! k 5336030[/snapback] Hvis jeg kun kjøper en psu, passer alle micro atx strømforsyninger inn i alle micro atx kabinetter ? Den strømforsyninga jeg har måler 125 * 100 * 75.5 (with Fan) Fra Hipro, http://www.hipro.com.tw/product/matx.htm Kan noen eventuelt finne en psu som kan passe ? psu henger på siden sideveis ved sidedør. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Har en pc her som begynner å bli treg, henger seg mange ganger. Har noen peiling på hva dette kan være ? årsak osv ? annet enn kanskje for svak strømforsyning ? (som jeg tror det er ?, eller har dette ikke noe å si på dette ? ) Strømmen skulle ikke ha noe med om windows booter sakte, men ja du har veldig lite strøm, kjøp deg minst 300w på flekken! k 5336030[/snapback] edit: foresten , når det skjer så booter det ikke sakte. Den stopper bare helt opp og fryser da. og det går ikke ann å trykke inn start menyen nederst osv. Må restarte flere ganger for at den skal komme videre og få lastet inn alt osv. Når den får lastet inn alt så skjer det med en gang og maskinen loader normalt Lenke til kommentar
tropic Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 lenge siden du har formatert?? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Har lagt inn originalen som fulgte med (hadde backup på img formatet på harddisken som laget selv) og tok å gjorde de forandringer som skulle til for å få et vanlig system.. Hjalp litt i selve windows, ble ikke noe hikkups eller noe. Men oppstarten er treg i windows når starter (men dog ble noen sek raskere) Antar at grunnen er at det er generelt en treg maskin med treg ram osv. Eneste som går ann å oppgradere er kanskje bare til en sterkere strømforsyning. Hvis jeg har forstått rett så er denne ikke så veldig oppgraderbar. Lenke til kommentar
enema Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 det du kan gjøre er å diskdefragmentere (ja, stavet riktig), startmenyen, programmer, tilbehør, systemverktøy, og diskdefragmentering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå