vea Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har fått tilbud om å kjøpe et Nikon D50 digital speilreflekskamera for 6000kr. Får det da med et 18-55 og et 70-300-objektiv, utstyret er ca. 2 mnd gammelt og bare brukt 4-5 ganger (ca. 150 bilder). Alt leveres i originalemballasje, og alt er intakt. Jeg driver kun med foto på hobbybasis, og er fortalt at denne typen speilreflekskamera er et fint sted å begynne. Er dette er godt kjøp, eller bør jeg vente? Såvidt jeg har sett blir D50 lett anbefalt over f.eks Canon 350D, som koster litt mer enn D50 nytt.. Raske svar er gull verdt! Takk! Lenke til kommentar
kak Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 D50 m/18-55 koster 5.995,- nytt og 70-300 G-objektivet koster 999,-. Så da kan du jo selv vurdere om det er grei pris for ett brukt kamera. Lenke til kommentar
vea Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Ja, jeg har sett på prisene og er fortsatt usikker Er det et godt kjøp eller ikke? Jeg har aldri kjøpt bruktkamera før - hva er en rimelig pris for et brukt kamera? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Er det et godt kjøp eller ikke? Nei, når du kjøper brukt så hender det at du blir uten garanti og da er 6000 ganske mye selv om kameraet er ubrukt. Hvis du ikke får med et veldig stort minnekort av god kvalitet så vil jeg anbefale at du tar deg en tur i butikken istedet. hva er en rimelig pris for et brukt kamera? Jeg betaler sjelden over halv pris hvis det ikke er en billig ting eller profesjonell kvalitet. Så jeg ville ikke gitt mere enn 4000 for kameraet og objektivet. Endret 25. desember 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
vea Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 OK - så det er ikke urimelig å prøve å prute det ned til 4-5000? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det er ikke urimelig å prøve, men det er sjelden selgeren er villig til å gå ned på pris. Hvis du kjøper det så ikke betal før du får se alle garantipapirene stemplet og signert av en Norsk forhandler som garantert eksisterer om 5 år. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Synes 5000,- virker som en grei pris, så fremt garanti gjelder for deg også. Lurer på om noen av de brukte 300D standardpakkene til 5000,- noensinne blir solgt? For å ikke drite ut noen personer har jeg unngått å legge ved en link til en slik annonse, men det er mange av dem. Helt utrolig overprising, he he Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Er det et godt kjøp eller ikke? Nei, når du kjøper brukt så hender det at du blir uten garanti og da er 6000 ganske mye selv om kameraet er ubrukt. 5336024[/snapback] Kan du ikke gå i butikken der det ble kjøpt og spørre hvordan de forholder seg til garanti ved sånt videresalg? Evt sjekke med Nikon Norge. Hvis garantivilkårene er helt greie og du får med minnekort, kan 6000 være en grei pris, men jeg ville nok prøvd med f.eks 5000. Hvis det er problemer med garantien, er 5000 for mye, synes jeg. Er meget positivt overraska over kvaliteten til D50, hadde ikke trodd jeg skulle få så mye for pengene Endret 25. desember 2005 av capricorny Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hvis forhandleren selger modeller fra norsk importør, så er ikke butikken eneansvarlig når det gjelder garanti og reklamasjon, så da er man ikke bundet til den ene butikken. Skulle den gå konk, kan man da få hjelp hos en hvilken som helst Nikon forhandler i landet, men mulig de krever et lite gebyr for jobben med å sende kameraet til importør/verksted. Du kan også levere/sende direkte til norsk importør uten at det medfører deg ekstra kostnader. Er det EU modell (butikken har importert til Norge selv) så er butikken eneansvarlig, og skulle den gå konk, står du meget svakt med tanke på garanti og reklamasjon. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Hvis forhandleren selger modeller fra norsk importør, så er ikke butikken eneansvarlig når det gjelder garanti og reklamasjon, så da er man ikke bundet til den ene butikken. Skulle den gå konk, kan man da få hjelp hos en hvilken som helst Nikon forhandler i landet, men mulig de krever et lite gebyr for jobben med å sende kameraet til importør/verksted. Du kan også levere/sende direkte til norsk importør uten at det medfører deg ekstra kostnader. Er det EU modell (butikken har importert til Norge selv) så er butikken eneansvarlig, og skulle den gå konk, står du meget svakt med tanke på garanti og reklamasjon. 5337351[/snapback] ... og ellers følger garantien produktet og ikke kjøperen. Er det det du mener? Endret 26. desember 2005 av PMnormal Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 ... og ellers følger garantien produktet og ikke kjøperen. Er det det du mener?5338459[/snapback] Helt riktig. Det har ingenting å si om produktet videreselges. Garantien skal følge produktet, men da må du passe på å få med kvittering eller aller helst utfylt garantibevis. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Til opplysning, så skal Elkjøp selge D50 kit til 5495,-.... ingen vits i å kjøpe brukt til 5000 da. Så akkurat annonse på vg.no Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Til opplysning, så skal Elkjøp selge D50 kit til 5495,-.... ingen vits i å kjøpe brukt til 5000 da. Så akkurat annonse på vg.no 5339383[/snapback] En slik annonse danner grunnlag for å prute på bruktprisen. Vis den til selger, så har du et håndfast argument Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 God service her på forumet, ikke sant Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 For de som ønsker seg et D50: Ikke kjøp det direkte i Elkjøp-butikken.. der tar de nemlig hele 6995,- for D50 kit.... Lenke til kommentar
kak Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det stemmer, 5.495,- er kun på elkjop.no! Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 For moro skyld spurte jeg i dag om de ville gi meg en pris ikke langt unna internett-prisen.. tenkte de var interessert i et salg, men dengang ei. Kunne få 200,- i avslag på 6995,-... skulle ikke ha D50, men tenkte likevel jeg kunne spørre, siden prisen var såpass gunstig på nettet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Gå på lefdal? Er ikke alle som har en lefdal-butikk i nærheten, men der MÅ du jo få den for maks 5999 takket være deres prisgaranti. Siden det er samme eieren (eller lignende) går jeg ut i fra at 5999 er normalpris der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå