Gå til innhold

Får ikke 1024 og 512 brikkene til å virke sammen

hugRmunR

Anbefalte innlegg

Hei der folkens... Har et lite problem med ram brikkene mine! Når jeg har satt i begge brikkene, kommer det fram en blåskjerm der det står at windows har oppdaget en feil, og at fysisk minne dumpes. Begge brikkene er 3200, 400 brikker fra samme produsent... Hovedkortet mitt er forøvrig et MSI K8N Neo2-FX (nForce-3)

Noen som har en anelse om hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Hei der folkens... Har et lite problem med ram brikkene mine! Når jeg har satt i begge brikkene, kommer det fram en blåskjerm der det står at windows har oppdaget en feil, og at fysisk minne dumpes. Begge brikkene er 3200, 400 brikker fra samme produsent... Hovedkortet mitt er forøvrig et MSI K8N Neo2-FX (nForce-3)

Noen som har en anelse om hva som kan være problemet?

5335794[/snapback]

Denne passer nok bedre under "Forum > Hardware > RAM / minne"

Så, jeg ber om at den flyttes dit ;)

Lenke til kommentar
Sjekk manualen, ikke alle typer minne som går ihop :)

5336569[/snapback]

Har sjekket manualen... Flere ganger. Det skal funke! Men gjør det ikke =( Eneste forskjellen på ramen er størrelsen... Timingsene er like, og begge er 3200, 400

5338181[/snapback]

Det kan være endel forbehold når det gjelder ram her. Min teori er at 512 brikken din er singel-side, og 1024 brikka er double-sided. Hvis det er slik så kan det iallefall se ut som dette ikke støttes. Iallefall ut fra dette bildet fra MSI/ditt hk

Lenke til kommentar

Prøv med begge i de grønne slottene .

Viktig at du i BIOS setter 2T command rate .

Sett også spenningen opp litt , ikke bruk auto , bruk reell verdi

som anbefalt av produsenten .

Har du fremdeles problemer sett de til memory index 166.

512MB brikker er aldri single side(single banked) , kun 128/256 som kan være det.

(med unntak en spesiell crucial brikke som kun kan kjøpes hos newegg)

Lenke til kommentar
512MB brikker er aldri single side(single banked) , kun 128/256 som kan være det.

(med unntak en spesiell crucial brikke som kun kan kjøpes hos newegg)

5342255[/snapback]

"Har hørt" at Kingston 512 MB brikkene også visstnok skal være en av de få tilgjenglige single-side utgaver, men om det stemmer 100% vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...