Gå til innhold

Powerbook !


MaxCPU

Anbefalte innlegg

Går i disse dager rundt og planlegger pc kjøp. Vil jo aller helst ha bærbar, men kommer jo på rundt 25k og blir også tregere enn en stasjonær til 10k ! Dette er rett og slett for ille! Problemet mitt er at jeg trenger et kraftig skjermkort! Og dette er det omtrent bare Dell Inspiron 8200 som har. Og Zepto da, men foretrekker 5400rpm disk! Uansett, har også sett litt på Powerbook fra Apple. En skikkelig lekkerbisken! Men jeg har jo aldri brukt noe annet enn pc noensinne.

 

Hvordan er det med spilling på mac? Feks. gta 3, counter strike osv! Dette er vel ikke mulig? Spiller ikke ofte men må jo ha muligheten når jeg først gjør det! Noe annet som er betenkelig er jo også skjermkortet på mac'n! ATI 7500! Er dette bra nok? Hva med de nye ati kortene som kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke alle de nye spillene til Mac. GT3 og CS kan du glemme, men du får jo spill som Soldier Of Fortune 2, Medal Of Honor, Max Payne, Return to Castle Wolfenstein , WarCraft III

 

Jeg tror det skal gå bra å spille disse spillene på 32 MB skjermkort. Wolfenstein funka helt OK på min maskin med ATI 16MB skjermkort hvertfall.

Lenke til kommentar

Vil det si at det utgis egne mac versjoner eller er det bare å intallere et vanlig spill? Hva med Doom 3 når det kommer? Men da holder det vel heller ikke med 32mb...

 

Noen fler som har noen innspill ang. ATI 7500, og når evnt. nytt mobile ATI kort kommer ut... Kan ikke si å ha sett det på bla. Dells pc..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-06 15:47, MaxCPU skrev:

Vil det si at det utgis egne mac versjoner eller er det bare å intallere et vanlig spill? Hva med Doom 3 når det kommer? Men da holder det vel heller ikke med 32mb...


Noen fler som har noen innspill ang. ATI 7500, og når evnt. nytt mobile ATI kort kommer ut... Kan ikke si å ha sett det på bla. Dells pc..


Det er egne Macversjoner ja. Tviler på at Doom 3 kommer til å funke så veldig bra med 32 MB skjermkort..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-06 16:34, Hobbes skrev:

Zepto leverer 5400 rpm disker også.....


 

Så det akkurat, ja! Men slik var det ikke før...

 

Uansett, kan hende det blir Zepto nå, men hvordan er skjermkortet på denne? 32mb GeForce 4 420 er jo ikke så heavy akkurat! Virker som Dell leverer bedre kort på sine Inspiron 8200 modeller, men disse er jo så tunge! Noen andre alternativer med gf 4? Tror nemlig ati 7500 blir for dårlig... Og det er jo denne som leveres i Dells mindre og lettere pc'r! :sad:

Lenke til kommentar

Bare en liten ting:

 

Powerbooken er i dag den av Apples modeller som har vært lengst på markedet uten å bli oppgradert.

 

Regner med at en oppgradering derfor er RETT rundt hjørnet. Ser for meg DVD-brenner, 1 Ghz G4 og bedre skjermkort som selvfølgelige deler av en oppgradering...

 

Selvfølgelig bare gjetninger, men hvis man har fulgt med på Apple ett års tid har de i hvert fall en viss tendens til å følge et slags mønster. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Powerbooken er i dag den av Apples modeller som har vært lengst på markedet uten å bli oppgradert.



Selvfølgelig bare gjetninger, men hvis man har fulgt med på Apple ett års tid har de i hvert fall en
viss
tendens til å følge et slags mønster. :smile:


 

Det var da ikke lenge siden PBen ble oppdatert med kraftigere prosessor da, men jeg tror(håper) nok også at den snart får ny arkitektur med DDR-ram blant annet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-08 16:22, C. Alshus skrev:


Det var da ikke
lenge siden PBen ble oppdatert med kraftigere prosessor da, men jeg tror(håper) nok også at den snart får ny arkitektur med DDR-ram blant annet.


 

Nei, der ikke lenge siden. April/Mai tror jeg, men siden alle(?) andre maskiner har blitt oppgradert siden den gang, er det vel sannsynlig å vente at Powerbook er neste mann ut...?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-08 16:22, C. Alshus skrev:

Quote:


Powerbooken er i dag den av Apples modeller som har vært lengst på markedet uten å bli oppgradert.



Selvfølgelig bare gjetninger, men hvis man har fulgt med på Apple ett års tid har de i hvert fall en
viss
tendens til å følge et slags mønster. :smile:


 

Det var da ikke
lenge siden PBen ble oppdatert med kraftigere prosessor da, men jeg tror(håper) nok også at den snart får ny arkitektur med DDR-ram blant annet.

Så lenge sysbuss MHz er så lav så hjelper ikke DDR RAM noen ting. Den nye DP 1GHz med DDR er ikke noe raskere enn den gamle med SD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...