Wobokel Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 hvordan fjerner jeg gammel "gugge" fra min s939 prossesoren? skal instalere big typhoon og artic silver 5. Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 jeg pleier å bruke isopropanol (kondensfjerner) og kjøkkenpapir som ikke loer. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 eller du kan bruke rødsprit Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Bør bruke elektronikkrensespray. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 eller du kan bruke rødsprit 5335718[/snapback] Bør bruke elektronikkrensespray. 5335731[/snapback] Begge deler er fy. Bruk isopropanol eller kondesfjerner som det heter fra nærmeste bensinstasjon. Koster en ti'er og noen q-tips har en vanligvis liggende hjemme. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hm, du har nok misforstått for annen gang. Både rødsprit og elektronikkrens fungerer helt greit. Har brukt begge deler ved mange anledninger, og har aldri hatt grunn til å klage på resultatet... Et lite OBS allikevel: Elektronikkspray finnes i flere varianter, både med og uten smøremiddel. Sistnevnte utgave er selvsagt den som skal brukes. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Rensemidler som også smører, må absolutt ikke brukes siden dette legger igjen et lag av fett som tetter igjen porene på CPU/kjøleribbe, porer som skal fylles ut av kjølepasta over tid pga varmeutviklingen, og som skaper så stor kontaktflate som mulig. Endret 26. desember 2005 av knutroe Lenke til kommentar
Rage Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Isopropanol er absolutt det beste.. Evt ren etanol. Rødsprit etc, vil legge igjen en slags "fetthinne" på core, som leder til dårligere egenskaper for overføring av varme Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Isopropanol er absolutt det beste.. Evt ren etanol. Rødsprit etc, vil legge igjen en slags "fetthinne" på core, som leder til dårligere egenskaper for overføring av varme 5370744[/snapback] White spirit legger igjen et tynnt fettlag ikke rødsprit Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 jeg bruker 96% alkohol når jeg skal fjerne "goop" fra cpu kjøleren funker som smør og biff det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå