Gå til innhold

Spm. angående WiFi-tilkobling med Mario Kart DS

d'espresso

Anbefalte innlegg

Hei og god jul alle sammen!

Jeg skal kjøpe meg Mario Kart DS snart, og lurer på hvordan jeg kobler meg opp... Jeg har bare ADSL og ikke noe trådløst.. Kan noen hjelpe meg??

PS: Hadde vært fint om noen skrev en T-skje-oppskrift og hvor mye det kommer til å koste å komme seg på nett med Nintendo DS...

/Snake

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Tenkte jeg skulle bumpe denne tråden, da jeg omsider har fått en DS Lite med Mario Kart i hus. Problemet er nå, uansett hvor hardt jeg prøver, så klarer ikke DSen min å finne den trådløse routeren som er i hus, og det på tross av at jeg har DSen 2 cm unna antenna. Har en laptop som klarer å finne den uten problemer - det er (desverre) en D-Link 614+ router, som nå kjører WEP og har på broadcast.

Så, i teorien burde vel dette funket? Eller er det en magisk WLAN bryter på DSen som jeg ennå ikke har funnet?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke skru på noe magisk, nei. Det er imidlertid en del routere som ikke klarer å skru ned hastigheten sin til det nivået som DS-en bruker på overføringa. Hvis du googler litt på routernavnet + mario kart ds finner du helt sikkert noen som har vært borti problemet tidligere. Nintendo er også svært hjelpsomme på web. Det kan i en del tilfeller også hjelpe å oppgradere firmwaren på routeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Fant løsningen ganske fort, under Advanced -> Performance på denne ruteren (D-Link DI-614+) kan man sette på noe som heter 4X Mode, og som er på by default. Idet den skrues av, finner DSen den lett som bare det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...