Gå til innhold

Kjøpe defekt ATI Radeon 9800xt?

benbeni89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et Radon 9800Pro (som vel er bedre en XT?). Har samme feilen på dette som beskrives her. Striper som går over skjermen. HAr ikke giddet å bruke noe tid på å finne ut av det, da jeg alikevell skulle ha meg et nytt kort..

Tviler på at det er verdt å betale noe for..

Lenke til kommentar

Jeg greide å få tak i et demobrukt GeForce 6800 AGP til rundt 1500,- hos komplett. Men disse er vel nærmest umulig å få tak i lengre. Men finner man et slikt for rundt 1500,- så er det et meget bra kjøp. Det yter ganske mye bedre enn 6600GT, 6800LE, Radeon 9800 Pro/XT etc. Det har 12 pipes og 5 vertex units. Og er man heldig så får man åpnet til 16 pipelines (Gikk ikke på mitt dog). Men jeg greide å klokke det opp til rundt 4500 poeng i 3DMark05. Noe som ikke er langt unna en 6800GT.

Lenke til kommentar
Men ser at folk klarer å få solgt disse kortene for rundt 1000 lappen. Noe som er for mye.

5335552[/snapback]

Det har vi et godt eksempel på her.

Budet er oppe i 1000 kr,men minsteprisen er ennå ikke oppnådd.

Helt syk pris på det kortet.

Værste av alt er at selgeren mest sannsynlig får solgt det også.

Lenke til kommentar

Ser at Komplett har flere Demobrukte AGP kort nå. F.eks så har de flere stk. Gainward 6800GT (Ikke Golden Sample) til 2095,-. Så har de 1stk. MSI 6800GT til 2195,- og 1stk. ATI X800XT til 2200,- og noe. Tror det var 2295,-. Ja, så har dem flere Gainward 6800LE til under 1000 lappen. Kan jo være heldig å få låst opp alle pipelines på disse 6800LE kortene.

Men d beste kjøpet for de som vil beholde AGP hovedkortet sitt er nok Gainward 6800GT. Disse har 2 stk. DVI porter (Samme som ultra) og om man får klokket det litt så er det meget respektabel ytelse. Dog har de veldig bråkete kjøling og en NV Silencer anbefales. MSI sitt 6800GT har meget bra og stillegående kjøling. Faktisk nesten på høyde med NV Silencer 5. Det har dog 1 Analog og 1 DVI.

EDIT: Et eksempel på hvorfor man kanskje bør beholde et AGP hovedkort er 1 av maskinene mine. Den har et DFI Lanparty 250GB 754 hovedkort som har en 3400+ som klokker til over 2800MHz på vannavkjøling. Den matcher glatt en Venice 939 på rundt 2700MHz.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...