dorR Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Har litt problemer med XP og blåtann dongelen min. Det sies at de ikke trenger drivere, men jeg trenger likevel det. Har prøvd å google på det, men googling er kanskje ikke min største side... Noen som gidder å hjelpe meg med å få tak i en driver kanskje muligens? Vet ikke hva slags produsent det er av dongelen, men det er sånn standard. På forhånd takk! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Må vel nesten vite hvilket merke det er? Se på esken som saken lå i kanskje? Slet selv litt med min egen usb blåtann sak, men det ordnet seg med den medfølgende cd-romen. Driverene fra windows xp hjalp meg ikke noe særlig. Lenke til kommentar
dorR Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Eske? Hvilken eske!? PRøver meg litt frem her med noen drivere. Så vi får sjekke litt.... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Du fikk den vel innpakket i noe slags embalasje? Der står det vel hvilket merke det er? Lenke til kommentar
dorR Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Det er litt vanskelig å finne det ut når den er 1 1/2 år gammel. Og fant den for noen dager siden slengende rundt Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ja, dette burde være lett: vi vet ikke hva slags enhet det er du har, og vi vet ikke hva slags feilmelding det er du får. Mye å gå på her .... :!: WinXP har som du sier innebygd støtte for BT, men ikke så omfattende som f.eks. driverne fra Widcomm (som jeg selv bruker, sammen med en USB BT-dongle fra MSI). En ting du kanskje kan gjøre for å finne ut hvilklet fabrikat du har, er å gå inn på support-sidene til MSI og laste ned et lite utility-program derfra. Det programmet jeg tenker på brukes til å vise BT-dongelens MAC-adresse. Hvis programmet fungerer på din dongle, er det ikke usannsynlig at det er fra MSI. Da kan du jo forsøke driverne til MSI (som er laget av Widcomm). Du kan jo også se om din BT-dongle ligner på noen av de MSI har produsert. Jeg vil tippe at andre som lager BT-dongles - Belkin f.eks. - kan ha tilsvarende programmer - og bilder av sine produkter. Du får gjøre en liten innsats selv, og heller komme tilbake når du har noen mer konkrete spørsmål til forumet. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Mange USB bluetooth adapterer må ha egne drivere fra produsentene. Det skyldes noe sånt som at driverne ikke er godkjent av Microsoft (lang historie) og dermed ikke automatisk støttet i XP (du risikerer en feilmelding om at den ikke finner enheten). Plug & Play gjelder altså ikke USB Bluetooth Dersom du ikke finner ut hvem som er produsenten så tror jeg du sliter. Endret 28. desember 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
dorR Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Kanskje det er bedre å bare invistere i en ny. Så slipper jeg den klaginga fra nebrewfoz om at jeg må ha mer konkrete spørsmål. BTW nebrewfoz: sier du sånn til alle som skriver spm el!? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kanskje det er bedre å bare invistere i en ny. Så slipper jeg den klaginga fra nebrewfoz om at jeg må ha mer konkrete spørsmål. BTW nebrewfoz: sier du sånn til alle som skriver spm el!? 5352612[/snapback] Ja, når folk ringer meg og spør om jeg kan hjelpe dem opp av grøfta, da synes jeg ikke det er urimelig å spørre dem hvor de egentlig befinner seg. På samme måten har jeg det med spørsmål av din type - det er rett og slett for lite å gå på. Jeg prøvde meg med et par forslag litt sånn "borti natta", men jeg er enige at de kanskje ikke var gode. (Har du prøvd noe av det, forresten?) Det enkleste er nok å kjøpe en ny BT-dongle, men det kunne jo ha vært artig å få den dingsen du har til å virke også, eller hva? Har du noen mulighet til å få tatt et bilde (forside + bakside) av dingsen, da? Kanskje det er noen her som vil dra kjensel på den, og vips har vi kommet litt nærmere en løsning. Lenke til kommentar
dorR Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Har prøvd det du foreslo og bilder kommer så snart jeg har tid. Det fungerte ganske dårlig vil ikke kjøpe ny.... Menmen... Bilder kommer som sagt snart Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Trådstarter; vær vennlig å ikke bruk fet skrift på alt du synes er kurant å bruke fet skrift på. I tillegg til dette, ber jeg deg om å ta de svarene du har fått for det de er, og heller prøve å fremskaffe noe av det som blir spurt om, i stedet for å kverulere på svarene. Lenke til kommentar
dorR Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Trådstarter; vær vennlig å ikke bruk fet skrift på alt du synes er kurant å bruke fet skrift på. I tillegg til dette, ber jeg deg om å ta de svarene du har fått for det de er, og heller prøve å fremskaffe noe av det som blir spurt om, i stedet for å kverulere på svarene. 5357790[/snapback] Hvorfor er det fet skrift ipå forumet da!? Er det ikke til å brukes!? Hvis ikke, så fjern det da.. Uansett så takker jeg for alle svarene... Var å kjøpte meg en ny Bluetooth dongle og alt fungerer GO ME! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Sak løst, tråd stenges. Go trådstarter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg