gladmobilja Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Sidder med en ca. 2 år gammel Dell Dimension 8300(?) med følgende specs: Pentium 4 3.00Ghz 800Mhz fsb HT Radeon 9800 (pro?) 128 MB AGP 1,5Gb RAM (2x256MB & 2x512MB) Rammer ret hurtigt loftet for hvad skærmkortet kan klare i Cinema 4D (viewport lag) og får nogen render crash pga. for lidt ram. Spørgsmålet er nu om jeg skal opgradere min eksisterende maskine eller købe helt ny? Ydelse kontra pris er altafgørende! Her er nogen af de muligheder jeg har overvejet: 1) 4x1024Gb RAM Corsair value (ud med alt den gamle). Pris ca. 3K 2) Nyt AGP x850 skærmkort og 3Gb RAM (ud med 2x256MB, ind med 2x1024MB corsair value). Pris ca. 4-5K 3) Nyt AGP 3DLaps http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301575&cks=PLS Skærmkort og 3Gb RAM. Pris ca. 7K 4) Nyt PCI-E hovedkort, PCI-I skærmkort og 3Gb ram. Pris 7-8K 5) Ny PC til ca. 12K Foreslå gerne startsted. Vil ikke bygge fra bunden, men sætter gerne ind RAM og sådan. Maskinen skal altså bruges til 3D (Cinema 4D), Photoshop, videoredigering og lidt GTA/BF2. Vil ikke smide gode penge efter mindre hop i ydelsen. Valuta for pengene er nøgleordet. En helt ny pc skal altså yde markant bedre end den jeg har! (men opgraderingerne skal jo også kunne forsvares!) Håber på lidt julehjælp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå