twarr Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 heisann! Julemiddagen er nesten fordøyd, og gavene er åpnet. Der fikk jeg en Samsung SGH-D600 av min far og mor. Fin-fin telefon det, for all del, men jeg er mer en Sony Ericsson-kar enn Samsung. Jeg regner med at de har kjøpt den for en 3-4 dager siden. De har også opprettet forsikring på denne. Denne har et tele2 mobilabonement, de har også portert nummeret fra mitt netcom abbonement. Det jeg lurer på: er det mulig å enten; 1) heve kjøpet 2) angre kjøpet, tilgodelapp e.l. 3) endre mobiltypen Jeg har ikke åpnet esken, så forseglingsteipen er intakt. På forhånd TUSEN TAKK for svar! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Hvis den er handlet på nettet har man 14 dager full returrett... EDIT: Mente 14 dager! ER fult klar over at det er 14 dager Endret 25. desember 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
twarr Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Den er kjøpt i butikk. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Da er det nåkk ikke noe du kan jøre. Eneste mulighet da er nokk detsverre hvis du ødelegger den... Lenke til kommentar
twarr Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Da er det nåkk ikke noe du kan jøre. Eneste mulighet da er nokk detsverre hvis du ødelegger den... 5334857[/snapback] heisann, har du noen kilder som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
cosmogs Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Fikk en samsung i gave med tele2 ab i sommer. Den var kjøpt på lefdal og det var ingen problemer med å få byttet den inn i annen tlf, evt mellomlegg etter modell. Om jeg var deg ville jeg bare oppsøkt forretningen og snakket med dem. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 for det første. det er IKKE 30 dagers returrett på ting kjøpt på nett, derimot 14 dager... For det andre, høres ut som mobilen er kjøpt på elkjøp eller lefdal siden det er tele2 abb. ikke bryt forseglingen og dra å snakk med dem, burde ikke være noe problem, men tipper du må bytte i en annen mobil, siden det er mye styr for dem å kanselere abb osv. og i alle dager hva for en slags tulling er du som heller vil ha SE enn samsung? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det er IKKE angrefrist på varer som er kjøpt i butikk. Sjekk www.lovdata.no og angrefristloven for referanse. Lenke til kommentar
Tart Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Om mobilen er kjøpt på elkjøp så har da de 30 dagers returett på produktet. Er vel bare å dra dit (om elkjøp er butikken) "heve kjøpet få pengene tilbake og kjøpe en annen tlf" jeg fikk den muligheten av dem, men jeg hadde ikke kjøpt med abb. dog det burde ikke være noe problem å få bytta tlf hvis den tlf du heller vil ha blir tilbudt med ditt nye abbonement.... Skader iallefall ikke å prøve.., uansett så kunne du fått en mye dårligere tlf enn D600 men jeg skjønner deg godt Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Når telefonen er uåpnet og fremdeles forseglet så burde det ikke være noe problem å bytte til en annen telefon. Bare snakk med de. De er sikkert vant med at folk kommer å bytter telefoner i jula så. Bare snakk med butikken der de kjøpte den du Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Elkjøp opplyser jo i alle annonser etc at bytteretten ikke gjelder varer med abonnement. - Men hvis Tele2 også har en bundle på den telefonen du ønsker deg er det sikkert ikke noe problem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 - Hvis man åpnet den er det nesten umulig - Abo. er under portering - ergo du må raske deg ellers er det for sent... - Vanligvis byttes ikke varer solgt med abo. hvis de ikke er veldig behjelpelige Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Som alle sier: la esken være uåpnet og snakk med de... Som regel skal det ikke være noe kjempeproblem for dem å bytte en etterspurt D600 i en diggere SE. Btw, skjønner veldig godt du heller vil ha en SE Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Nr 1. Man har 14 dagers angrerett på nettkjøp, ikke 30 dager, og dette gjelder IKKE butikkjøp. For det andre, er mobilen kjøpt på elkjøp har man 30 dagers returrett, men dette gjelder ikke mobiltelefoner (med abo eller uten), ei heller produkter solgt med abonnement. Og thats it, så om den er butikkjøpt har du ingen _rett_ til å få den returnert. Men, om den er uåpnet, så er eneste muligheten din å snakke med det stedet du kjøpte den på, for så å se om de kanskje vil være litt snille. Men det kommer nok helt ann på, og jeg tror ikke sjansene dine er så store. Uansett, sett fra en litt annen side - du får en gave til 4000,-....og så vil du BYTTE den? Jeg bytter aldri mine gaver med mindre jeg faktisk har tingen fra før eller klesplagget ikke passer. Synes ikke det er moralsk riktig å bytte gaver som andre har pønsket ut og kjøpt., EDIT: Denne hører forresten bedre hjemme i forhandlere og verksteder, så den flyttes dit fra operatører og tjenester. Endret 25. desember 2005 av Alastor Lenke til kommentar
cosmogs Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Nr 1. Man har 14 dagers angrerett på nettkjøp, ikke 30 dager, og dette gjelder IKKE butikkjøp. For det andre, er mobilen kjøpt på elkjøp har man 30 dagers returrett, men dette gjelder ikke mobiltelefoner (med abo eller uten), ei heller produkter solgt med abonnement. Og thats it, så om den er butikkjøpt har du ingen _rett_ til å få den returnert. Men, om den er uåpnet, så er eneste muligheten din å snakke med det stedet du kjøpte den på, for så å se om de kanskje vil være litt snille. Men det kommer nok helt ann på, og jeg tror ikke sjansene dine er så store. Uansett, sett fra en litt annen side - du får en gave til 4000,-....og så vil du BYTTE den? Jeg bytter aldri mine gaver med mindre jeg faktisk har tingen fra før eller klesplagget ikke passer. Synes ikke det er moralsk riktig å bytte gaver som andre har pønsket ut og kjøpt. 5335239[/snapback] En helt annen diskusjon dette, men jeg vil nærmest si man ikke bare har rett til, men er moralsk forpliktet til å bytte gaver i de situasjoner man har en annen preferanse enn antatt fra givers side. Poenget er at giver ved å skjenke sin gave ønsker å glede mottager. Og jeg tror det å glede mottager er en viktigere motivasjon for giver enn å pushe et spesifikt produkt. Ergo fratar man giver mulighet til å virkelig glede dersom man ikke bytter. Unnfallenhet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Greit greit. Ser poenget . Men nok off topic nå, da vi nå har to sider av saken. Tilbake til topic - hva kan trådstarter gjøre for å få byttet sin mobil? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Elkjøp har ikke 30dagers full returrett på mobiltelefoner. gjelder alt det andre de har. Mente 14dager på nettet i stad. Var antagelig litt trøtt så jeg sa feil... Eneste måten er nåkk å være uheldig å knuse telefonen og så bruke forsikringen. Bortsett fra det kan du jo bytte hvis du får samme feil på mobilen 3 ganger. Endret 25. desember 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hvis den er kjøpt på elkjøp eller lefdal så er din eneste sjans litt goodwill fra en selger. Du har ikke krav på noe bytte. Det fører til en del ekstraarbeid siden operatørene registrerer IMEI-nr. Siden forsebling er inntakt har du likevel en sjanse siden salgsverdien ikke er redusert. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jada, jeg fikk byttet Så nå har jeg W800i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå