Gå til innhold

Fikk CoD2, men bør jeg bytte det?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Har ikke merket noe særlig til lagg i PGR3 heller.

Men det er mange her som ikke sier PDZ er så bra, hvilke andre spill anbefaler dere?

Har forresten en projektor som xbox'n er koblet til og den er ikke så veldig lyssterk og har litt dårlig sortnivå, så i f.eks PGR3 under bruer og slikt og i skyggen av husene når du kjører i sol så blir det veldig mørkt og nesten litt vanskelig å se. Så jeg er litt redd for at PDZ er alt for mørkt, noen som kan si noe om det?

5336465[/snapback]

Har du det rimelig mørkt i rommet hvor prosjektoren står så blir det ikke noe problem. PGR3 er i utgangspunktet litt mørk på min HDTV også, men dette lar seg stille på. PDZ er mere cartoonaktig med en del sterke farger og sånn - tror prosjektoren din vil håndtere det bra. Men det er noen mørke scener der også.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har rullegardiner på rommet som gjør det nesten helt mørkt midt på dagen, nå er det 100% mørkt her. Men på f.eks nordsløyfa på Nurnburgring så er det vanskelig å se veien der solen ikke lyser.

Men tror nok det skal gå bra med PDZ da. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Helt svart på nurnburgring her også hehe, er vel bare å pugge svingene der ;)

Spillet i seg selv virker som å være ganske mørkt ja.

5337645[/snapback]

Ok, godt å høre at det ikke er bare jeg som har det problemet. :D Hvilken TV/projektor har du da?

Lenke til kommentar

I Kameo kan man jo justere brightness internt i spillet.

Derfor er det ikke problem å få det lys nok slik at man ser nødvendige detaljer.

I PGR3 er det kun en instillings-bilde. Altså man må stille inn skjerm eller projektor etter det bildet. Man ser blant annet en gråskala hvor en skal kunne skille den sorte boksen fra den mørkegrå.

Man skal også kunne se en lys grå "W" i den hviteste ruten.

Selv spiller jeg på PE7700 og Thomson 100Hz TV, og synes PGR3 er et for mørkt spill.

Ofte i cone-challenge på kveldsbrett har jeg problemer med å se neste conegate hvis den står på motsatt side av veien.

Ofte ser jeg ikke en pøkk på enkelte baner fordi det er mørk, og så smeller jeg inn i et gjerde.

Selv om jeg overkompenserer brightness på tv slik at mye er lysegrått, så viser ikke spillet noen særlig detaljer i disse skyggeområdene.

Jeg var glad for at NFS:MW tok oss ut av Underground-natten. Men at PGR-teamet skulle gå inn å skru av lyset har skuffet meg.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Jeg hadde også problem med at pgr3 var for mørkt og jeg så ikke veien skikkelig i visse parti, jeg stillte bare på kontrast og brightness på tv'n så ble det rimelig ok!

5339225[/snapback]

Hmm...som sagt hos meg så fikset dette problemet seg fullstendig da jeg fikk Monster Cables Komponent'n til jul. Men jeg har ingen andre kabler å sammenligne med på denne tven. Men ihvertfall da jeg kjørte kompositt så følte jeg at jeg gambla hver gang jeg kjørte inn i et mørkt område. Hadde rett og slett ikke peiling på om en sving venta meg. Så satte jeg i Monster'n som sagt og forskjellen var som natt og dag. Alle farger ble mye sterkere og skyggene ble ikke så mørke som de en gang var. Har nå null problemer med å gå inn og ut av mørke områder i spillet. Det skal også sies at TV'en min, Viewpia 37" er elendig på dårlige signaler som kompositt og den slags, men jeg er overlykkelig fornøyd over hvor bra den er på HD. Så dette kan nok ha vert en av grunnene til at det var så umulig på kompositt kabelen. Hele bildet var mye gråere og detaljer forsvant som jeg ikke så før jeg fikk monster'n.

Men om Monster Cables er bemerkningsverdig mye bedre enn Microsoft sin kabel vet jeg ikke siden jeg aldri fikk tak i en slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...