Gå til innhold

Fikk CoD2, men bør jeg bytte det?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk CoD2 til Xbox360 i gave i dag, det er kjøpt på Elkjøp, har kvittering og det er uåpnet.

 

Jeg aldri vært noen stor fan av WW2 spill, utenom BF1942, så dette frister egentlig ikke så veldig. Har prøvd demoen og sett en del video'er, syns ikke det virker så veldig kult. Online høres heller ikke noe bra ut med 4vs4.

 

Så jeg har tenkt å bytte det, men vet ikke i hvilket spill!

 

Det som frister mest er PDZ, ser også litt bra ut...men kanskje ikke min type spill.

 

Hva anbefaler dere?

Har forresten PGR3 og 7 demoer fra før. PGR3 er bare helt sykt bra!

 

 

Takker for svar og ha en fortsatt god jul! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke liker ww2 spill så er vel valget ganske enkelt??

 

Personlig elsker jeg cod2!! det beste spillet på 360 etter min mening!:) elsker slike spill... syntes det bare er bra med 4 mot 4 jeg. blir litt mer oversiktlig, kunne fort ha blitt for mange med flere spillere!

 

Pdz fikk jeg i dag, fikk bare prøvd et brett. virker greit nok det, men cod2 er fortsatt min favoritt!

Lenke til kommentar

CoD2 er ikke noe spektakulært, det er faktisk et rimelig dårlig WW2 spill, det eneste som noengang har vert underholdende med spillet er å spille det online, men det har de gjort rimelig kjedelig i xbox360 versjonen med bare 4on4, alt for lite når alle brettene er laget for 16on16.

 

CoD2 inneholder også en alvorlig bug for øyeblikket som gjør at savegamet ditt kan bli korrupt etter et oppdrag. Grafikken er så som så.

 

Hadde jeg vert deg hadde jeg bytta det inn i noe som Condemned, Amped 3 eller kanskje til og med Need For Speed Most Wanted. Tør ikke anbefale PDZ til deg selv om jeg selv liker det utrolig godt, men har sjelden opplevd et spill hvor det er så store splittelser. Det er bokstavelig talt enten å elske eller hate.

 

For å gjøre det kort, har du spilt Medal Of Honor spillene opp til og med Frontline, så har du spilt det beste sjangeren har å tilby. COD2 er milevis unna å være noe i nærheten av de gode gamle MOH spillene.

 

En ting som er ganske latterlig i COD2 er når du klatrer opp i en høy nok bygning til å få oversikt over kartet....og legger merke til at hele himmelen og horisonten ser ut som du står inni en sfære. Slike ting føler jeg får spillet til å føles virkelig utdatert. Det er noe du bare kan drømme om å se i PDZ, hvor levelene er helt utrolig fylt opp av detaljer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:hmm: Har prøvd MoH ja, det var litt bra. Men liker uansett ikke ww2 spill så veldig godt, så skal nok bytte det.

Det stemmer nok at PDZ er et spill mange elsker og mange hater (elsker å hate?), men er multiplayerdelen der er vel ganske bra?

 

Skal forresten kjøpe med Dead(Delayed) or Alive 4 når det kommer ,men bytter nok spillet får det kommer ut.

Lenke til kommentar
:hmm: Har prøvd MoH ja, det var litt bra. Men liker uansett ikke ww2 spill så veldig godt, så skal nok bytte det.

Det stemmer nok at PDZ er et spill mange elsker og mange hater (elsker å hate?), men er multiplayerdelen der er vel ganske bra?

 

Skal forresten kjøpe med Dead(Delayed) or Alive 4 når det kommer ,men bytter nok spillet får det kommer ut.

5335202[/snapback]

Multiplayer delen av PDZ er i min mening verdt å kjøpe spillet for. CoD kommer ikke i nærheten av det her. 32 spillere online og enorme mengder forskjellige typer online moduser du kan lage til. Tror en kan si det litt slik at PDZ er en liten blanding av Timesplitters og Counterstrike.

 

Bare PGR3 har bedre multiplayer del en PDZ syns jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, PGR3 er det knallbra ja. Det eneste spillet jeg har. :p

 

Har en kamerat som også skal kjøpe seg PDZ, så da kan vi spille COOP over Live(?). Så tror jeg går for PDZ da, hvis ikke noen andre har bedre forslag?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt, Øyvind.

 

Crocket anbefalte deg Condemned istedet. Det er i hvert fall et helt annen type spill. Jeg er straks ferdig med det, nærmer meg den "store" slutten. God underholdning. I CoD2 er jeg ikke kommet så langt. Tidligere har jeg vært en stor motstander av fps på konsoll da jeg stort sett har spilt slikt på PC og aldri har vent meg til kontrollene på konsoll. Men CoD2 er lett å venne seg til. Og det er et bra spill, synes jeg. Overraskende bra. Har PDZ også - fornøyd med det også, men i singleplayer er nok CoD2 bedre etter min mening.

 

Du kan jo også gå inn på Gamerankings.com for å få en oversikt over reviews til disse spillene.

 

Men liker du ikke genren, så gir det seg selv. CoD2 tilfører ikke noe nytt egentlig. Men det er veldig godt innen det det forsøker å gjøre - og overrasket meg stort positivt.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg anbefaler PDZ over COD2, er av den enkle grunn at COD2 har lite "replayability". PDZ vil du kunne kose deg lenge med online-spilling lenge etter en har spilt gjennom singleplayeren. Greit nok storyen i PDZ SUGER. Men brettene er veldig underholdende, og spillet legger opp til litt mer en bare å springe rundt på fot, det finnes f.eks Jetpacks som gjør at du kan fly rundt, og hovercrafts som du kan kjøre over vann med og slik. COD2 har lett for å bli ensidig, da stort sett alt en gjør er å komme seg fra A til B med våpen og granat. PDZ gir litt mer variasjon, med enormt masse funksjoner på våpene, som cloaking, x-ray vision, jetpacks, biler osv.

 

COOP i PDZ skal også nevnes kan spilles over live og er sinnsykt artig, og gir en fresh måte å spille gjennom brettet på, siden brettene er lagt opp for at to spillere skal gå gjennom de, og ikke nødvendigvis at de går de samme plassene heller.

Jeg syns ikke PDZ er et perfekt spill. Men at det har mye lengre levetid en COD2 er det vel ingen som kan nekte på.

Lenke til kommentar
Det at rommene lagger har jo null nada nix med spillet å gjøre da, påsan. Det som er dårlig med spillet er den elendige Live-årningen.

5335502[/snapback]

 

 

jaha så at COD2 lagger online har ikke noe med spillet å gjøre kjartan?

Er spill utviklerne som ikke har gjort bra nok jobb med programmeringen osv i..........nettopp spillet.

PGR3 feks lagger aldri.

Lenke til kommentar
PGR3 feks lagger aldri

 

PGR3 lagger som alt annet.Har du aldri sett biler som plutselig blir borte, dukker opp igjen, blir borte, dukker opp igjen osv osv.De hopper bokstavelig rundt på to hjul og er mildt sagt irriterende for uten forvarsel dukker de opp rett foran deg i en sving eller no f.eks.Litt OT, men rett skal være rett :)

Endret av bas
Lenke til kommentar
PGR3 feks lagger aldri

 

PGR3 lagger som alt annet.Har du aldri sett biler som plutselig blir borte, dukker opp igjen, blir borte, dukker opp igjen osv osv.De hopper bokstavelig rundt på to hjul og er mildt sagt irriterende for uten forvarsel dukker de opp rett foran deg i en sving eller no f.eks.Litt OT, men rett skal være rett :)

5336395[/snapback]

 

 

Faktisk ikke merka noe til lagging i pgr3,ikke spilt så veldig mye online heller da.5-6 timer kanskje

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har ikke merket noe særlig til lagg i PGR3 heller.

 

Men det er mange her som ikke sier PDZ er så bra, hvilke andre spill anbefaler dere?

 

Har forresten en projektor som xbox'n er koblet til og den er ikke så veldig lyssterk og har litt dårlig sortnivå, så i f.eks PGR3 under bruer og slikt og i skyggen av husene når du kjører i sol så blir det veldig mørkt og nesten litt vanskelig å se. Så jeg er litt redd for at PDZ er alt for mørkt, noen som kan si noe om det?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Har ikke merket noe særlig til lagg i PGR3 heller.

 

Men det er mange her som ikke sier PDZ er så bra, hvilke andre spill anbefaler dere?

 

Har forresten en projektor som xbox'n er koblet til og den er ikke så veldig lyssterk og har litt dårlig sortnivå, så i f.eks PGR3 under bruer og slikt og i skyggen av husene når du kjører i sol så blir det veldig mørkt og nesten litt vanskelig å se. Så jeg er litt redd for at PDZ er alt for mørkt, noen som kan si noe om det?

5336465[/snapback]

Nei, akkurat det der er verre i PGR3 enn det er i PDZ. Hadde samme problemet før når jeg brukte Komposittkabelen som fulgte med, det kom seg helt utrolig med når jeg fikk Monster Komponenten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har ikke merket noe særlig til lagg i PGR3 heller.

 

Men det er mange her som ikke sier PDZ er så bra, hvilke andre spill anbefaler dere?

 

Har forresten en projektor som xbox'n er koblet til og den er ikke så veldig lyssterk og har litt dårlig sortnivå, så i f.eks PGR3 under bruer og slikt og i skyggen av husene når du kjører i sol så blir det veldig mørkt og nesten litt vanskelig å se. Så jeg er litt redd for at PDZ er alt for mørkt, noen som kan si noe om det?

5336465[/snapback]

Nei, akkurat det der er verre i PGR3 enn det er i PDZ. Hadde samme problemet før når jeg brukte Komposittkabelen som fulgte med, det kom seg helt utrolig med når jeg fikk Monster Komponenten

5336714[/snapback]

:hmm: Jeg bruker komponentkabelen som fulgte med, har ikke prøvd kompositt. Men detter er altså et problem spesielt på PGR3? På f.eks Kameo, NFS:MW eller Full Auto så er det fint og lyst men på King Kong var det helt uspillbart! Men i PDZ er det ikke et problem altså? Og vil det bli bedre med en annen komponentkabel enn MS sin?

 

 

Dr.Zahl: Man trenger ikke noe ekstra utstyr til Live nei, finnes mange tråder om dette fra før, bare søk.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...