Zer0z Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Hei. Jeg har ei skitten linse og en skitten skjerm. Jeg må rengjøre den. men hva skal jeg bruke for å rengjøre linsen og skjermen. Tørr ikke begynne før jeg har spurt noen som er litt mer inne på foto osv Hva kan jeg rense Linsa og Skjermen? Og hva kan jeg rense PC skjermen min med? det er en LCD skjerm. Takker for alle svar:) mvh Zer0z. Endret 25. desember 2005 av Zer0z Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Skjermen trenger du ikke være redd for. Det skal noe til å ødelegge den. Litt Salo-vann på en klut skulle gjøre susen. Vil du være på den sikre siden, kan du kjøpe rensekluter til lcd-monitor i en data-butikk. Dette rådet gjelder naturligvis også for monitoren din, men ikke utsett den for Salo-vann. Linsen er en annen sak. Er linsen skikkelig skitten kommer du ikke unna linsepapir og linsevæske fra foto-butikken. Er det lette fettmerker (finger osv) går det nok greit hvis du bruker en ren brille-klut som ikke loer. Best til daglig bruk er en type penn som bl.a. Hama lager. Den har børste for støv i ene enden, og en form for kunst-skinn i den andre. Den koster ca 100,-. Pass på å ikke ta direkte på børsten eller kunst-skinnet. Da får du fett på den som du senere overfører på linsen. Denne pennen er svært effektiv og bør finnes i enhver kamera-bag. Endret 25. desember 2005 av PMnormal Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 PMnormal skrev: Best til daglig bruk er en type penn som bl.a. Hama lager. Den har børste for støv i ene enden, og en form for kunst-skinn i den andre. Den koster ca 100,-. Pass på å ikke ta direkte på børsten eller kunst-skinnet. Da får du fett på den som du senere overfører på linsen. Denne pennen er svært effektiv og bør finnes i enhver kamera-bag. 5334366[/snapback] Hva koster en slik penn da? Sitat Skjermen trenger du ikke være redd for. Det skal noe til å ødelegge den. Litt Salo-vann på en klut skulle gjøre susen. Vil du være på den sikre siden, kan du kjøpe rensekluter til lcd-monitor i en data-butikk. Dette rådet gjelder naturligvis også for monitoren din, men ikke utsett den for Salo-vann. Linsen er en annen sak. Er linsen skikkelig skitten kommer du ikke unna linsepapir og linsevæske fra foto-butikken. Er det lette fettmerker (finger osv) går det nok greit hvis du bruker en ren brille-klut som ikke loer. Har hørt noe om at man skal være veldig forsiktig med en LCD skjerm monitor, helst bruke microfiberklut eller noe ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det er sent på kveld, og lutefisken/juleribba har satt sine spor. Tror jeg nevnte at prisen var ca 100,- for pennen. Lcd-monitoren anbefaler jeg å bruke de spesial-klutene jeg nevnte. De ligner på de små våtserviettene leger bruker, og selges i databutikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå