Gå til innhold

Alternativ software til iPod/iTunes


el_cash

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så søker jeg alternativ software for overføring av filer til ny iPod 30 gb. Må være for windowsplattform. Det jeg ønsker er rett og slett anbefalinger, jeg kan fint søke opp alternativer selv - jeg vil gjerne vite hva som er bra! Kjenner du til en applikasjon som er lett - tar lite ressurser - og som er enkel og hendig i bruk? Kjenner du en applikasjon med hendige, alternative innstillinger eller oppsett?

 

Kort fortalt; jeg søker en applikasjon for overføring av filer til iPod som er lettere og bedre enn iTunes - har du et tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tung på hvilken måte da?

Ytelse:

Itunes tar lett opp 50-60MB ram, mens Winamp dra max 20 hos meg.

Utseende:

eneste måten å bruke Itunes fornuftig på er som maximert vindu. Winamp går fint å bruke som bare en enkel playlist i et hjørne av skjermen.

Brukervennlighet:

Itunes er utrolig rotete og idiotisk satt opp, Winamp er logisk og fin.

 

Ser ikke helt problemet med å bruke Winamp isteden.

 

(Må også nevne at jeg ikke har Ipod)

Lenke til kommentar

Selv har jeg prøvd iTunes etter alle har skrytt så mye om det så jeg valgte å prøve det i noen dager. Å spille av en mp3 fil synes jeg både det tull å bruke noe så unødvendig program som iTunes når Winamp gjør jobben mye bedre.

iTunes var fra 50-70mb ram bruk mens den Winamp ligger på rundt 5mb rambruk og liker Winamp MYE bedre.

Er du ute etter mp3 spiller med nettradiomuligheter så er Winamp like god.

Plugins til Winamp fåes så en kan enkelt overføre til sin iPod.

Go Winamp :w00t:

Lenke til kommentar
Selv har jeg prøvd iTunes etter alle har skrytt så mye om det så jeg valgte å prøve det i noen dager. Å spille av en mp3 fil synes jeg både det tull å bruke noe så unødvendig program som iTunes når Winamp gjør jobben mye bedre.

iTunes var fra 50-70mb ram bruk mens den Winamp ligger på rundt 5mb rambruk og liker Winamp MYE bedre.

Er du ute etter mp3 spiller med nettradiomuligheter så er Winamp like god.

Plugins til Winamp fåes så en kan enkelt overføre til sin iPod.

Go Winamp :w00t:

5334943[/snapback]

 

 

hvor fåes disse pluginsene til ipod? støtter de vanlige mp3-er??

Lenke til kommentar

MediaMonkey anbefales til alle iPod-brukere. Jeg har nettopp anskaffet meg en iPod, og må si at synkroniseringsmulighetene til MediaMonkey slår WinAmp ned i støvlene. Den er faktisk bedre enn iTunes' på mange måter.

 

Jeg ripper hele samlingen min i .ogg (skal gå over til FLAC), og da er det viktig for meg at de tingene jeg har rippet selv er av god lydkvalitet på PC'en min. iPod støtter 3 formater; WAV, MP3, og AAC.

 

Jeg har ikke prøvd AAC annet enn i 160 kbps, men liker ikke at formatet til Apple lukker seg så inne med alle lisensieringsrettighetene som de mater oss forbrukere med.

 

Med andre ord; Jeg må konvertere ALLE filene mine til MP3 i en midlertidig mappe hvis jeg skulle ha brukt WinAmp eller iTunes. Det slipper jeg med MediaMonkey. Der har du en funksjon som heter 'Auto-konverter ved synkronisering'. Slik kan jeg ha all musikken på PC'en min i formatet .ogg, mens jeg har den som MP3 i 256 kbps på iPoden. Alle er fornøyde!

 

Den andre tingen som du heller ikke kan få ved å bruke en WinAmp plugin, er synkronisering med Albumgrafikk. Jeg har en iPod Photo. Hele grunnen til at jeg kjøpte en den var pga. visning av albumbildet. Dette er en kul funksjon som er utrolig deilig å ha når man hører på god musikk.

 

Jeg må alltid ha et bilde til musikken jeg hører på. Før var det ihvertfall slik at Albumets cover skulle representere artisten gjennom et billedlig kunstpreg (bla bla).

 

Når MediaMonkey i tillegg har en så nyttig funksjon som 'Auto-tag fra Amazon', da er valget for meg såre enkelt. På rundt en time har jeg auto-tagget HELE samlingen min på 10.000 sanger med albumgrafikk. Nyttig for meg, nyttig for deg.

 

Anapod synkroniserer albumgrafikk. Jeg har ikke prøvd den, men den fungerer på omtrent samme måte som iTunes. Virker sikkert veldig bra hvis du kun skal overføre filer.

 

***Du må visstnok betale 25$ for å synkronisere med albumgrafikk, men det var kun for iPod vanlig...***

 

Valget er til slutt ditt. Jeg råder deg til å bruke MediaMonkey hvis du har nytte av noen av funksjonene jeg har nevnt. WinAmp sin plugin og Anapod tror jeg har samme nytteverdi.

iTunes kan synkronisere med Albumgrafikk, men der må du forvente mye CPU bruk og INGEN hjelp til å tagge album, eller å ha konverterings-muligheter ved synkronisering.

 

Valget er ditt, mitt er ganske enkelt.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...