Gå til innhold

Advarsel mot nettbutikk: nytelse.no


Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg en gave til dama fra www.nytelse.no (trenger ikke gå i detalj ang akkurat hva, eh? ;-)), og det jeg fikk var en vare som:

 

1) helt tydelig ikke var den som var avbildet.

2) var i en annen utførelse enn beskrevet i varebeskrivelsen.

3) gikk i stykker ved første gangs bruk.

 

Jeg har ikke fått svar på klage per email til nytelse.no, og ikke fikk jeg med angrefristskjema heller.

 

Jeg har forsøkt å legge inn en saklig (men bunnkarakter) brukererfaring på den aktuelle varen flere ganger, uten at denne noensinne har dukket opp, noe som får meg til å konkludere med at de brukererfaringene som allerede står der enten er falske, eller at min til stadighet blir bortredigert, evt begge deler.

 

Jeg kan ikke si annet enn SKYGG UNNA!

 

PS!

Ja, jeg VET at dette ikke er hardware som vi kanskje tenker på det, men tatt i betraktning en viss "glasstav" som ble heftig diskutert her for en stund siden, så synes jeg det passer likevel. ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk angreretten din og skriv gjerne at forbrukerrådet er neste stopp om de ikke holder seg innen lovverket.

 

(Å stille opp på TV2 hjelper deg er vel *litt* uaktuellt når det er snakk om slike produkter :p )

 

Ellers: Takk for advarselen.

5334044[/snapback]

 

Skulle gjerne brukt angreretten, men da jeg ikke fikk kontakt med dem heiv jeg hele greia og avskrev de drøye 1300,- som tapt. Surt, men sikkert mindre stress på den måten enn å forsøke å ressonnere saklig med sånne folk.

 

Hva sier forresten angreretten om denslags - øh - intime kjøp? Er det sånn å forstå at man kan kjøpe hva som helst, selv ting til "invortes bruk", for så å kreve dem returnert på angreretten? Selv tror jeg nok det er en del produkter som nytelse.no fører som jeg OVERHODET IKKE hadde godtatt å kjøpe som "demovare"!

 

Ellers er jeg ikke så veldig flau av meg, så akkurat det hadde ikke vært grunn nok til å holde meg unna TV2HD/FBI i seg selv. Da er det heller pur latskap, pluss at jeg var så dum å kaste faenskapen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mot intim artikler så har man ikke samme angrerett dersom forseglingen på varen er brutt. Intim artikler her er da f.eks truser eller annet som "plasseres" nedentil (generelt hygeniske artikler). Ellers så burde man ha 14 dagers angrerett hvis forseglingen ikke er brukt eller at det ikke gjelder ett intim produkt. F.eks at man kjøper ett undertøysett til damen, trusen kommer i egen forsegling, da bør hun ha mulighet til å prøve de andre delene og finne ut om de passer. Hvis ikke så skal man kunne angre på nettkjøp/postordrekjøp.

 

Når produktet går istykker på første gangs bruk så har du en klar garantisak på det, såfremt at det ikke aktivt er blitt ødelagt av brukeren (f.eks miste den i gulvet). Så der hadde jeg stått på mitt og krevet produktet byttet ut med ett tilsvarende eller bedre.

 

Når du også har kjøpt ett produkt som aviker såpass mye fra produktbeskrivelse og bilder som du skrev så har du også ett angre-rett/bytte-rett krav der.

 

Synd at du kastet stæsjet og avskrev de pengene.

 

[EDIT] små skrivefeil og formulering.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Beklager at jeg surret i går kveld. Det jeg skulle sagt var at du burde brukt reklamasjonsretten og ikke angreretten. (Varen kan jo slett ikke sies å være i samme stand som da den var ny.) Det at den feilet under første gangs bruk tilsier jo at det er en produksjonefeil (Forutsatt normal bruk).

 

Synd du kastet den. Det er ikke sikkert du hadde trengt å "prate fornuft" med folkene i det hele tatt. Det eneste du trengte var enten en unnskyldning og at de ordenet opp eller et avslag så du slipper å prate mer med de og kan sende en epost rett til forbrukerrådet og spørre om ikke de kan ta seg av videre kontakt med nytelse.no

 

Det er nettopp slike saker der kunden gir seg som gjør at useriøse firma kan fortsette å lure andre. Hvis du hadde laget mye trøbbel for dem (og andre kunder også hadde gjort det) så hadde det useriøse firmaet kanskje gått mot en naturlig død. Forbrukermakt er til for å brukes for å få gjennomslag for fornuft og rettferdighet.

Lenke til kommentar

Jeg vil jo egentlig si at dersom du bare kaster varen uten en gang å ta en reklamasjonssak med nytelse.no, så burde du egentlig ikke klage :). Vi har gode rettigheter, rettigheter som bør benyttes, slik at butikker ikke får ture fram som de vil.

 

Stå på krava = beste måten å få det man skal ha :).

Lenke til kommentar
Jeg vil jo egentlig si at dersom du bare kaster varen uten en gang å ta en reklamasjonssak med nytelse.no, så burde du egentlig ikke klage :). Vi har gode rettigheter, rettigheter som bør benyttes, slik at butikker ikke får ture fram som de vil.

5341722[/snapback]

 

Joda, jeg er egentlig enig, men siden jeg nå engang lot temperamentet styre akkurat da jeg heiv hele greia, så er det jo for seint nå. Uansett så tar jeg tapet, om enn noe motvillig, og fører det opp på erfarings-kontoen. Grunnen til at jeg "klager", dvs poster her, er at andre skal slippe å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Jeg har bare gode erfaringer med nytelse, men så ble denne tråden skrevet for en stund siden da! Jeg sendte tilbake et produkt, fordi jeg hadde misforstått bruksområde. Fire dager senere får jeg mail om 6 andre produkter de anbefalte, og jeg fikk 20% rabatt! Ny vare var hos meg etter tre dager.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg må igjen advare mot nytelse.no. Tror de satser på å unngå reklamasjoner/problemer pga produktene de selger og at folk helst vil være anonyme når det gjelder sånt. Jeg opplevde også at produktene ikke samsvarte med bilder.

 

Det verste jeg opplevde var at jeg bestilte pakken med levering på posten. Da jeg hentet pakken fikk og åpnet den så jeg at alle produktene jeg hadde bestilt ikke var oppi den. Jeg fikk en hentemelding på en ny pakke og tenkte derfor at dette sikkert var det jeg manglet. Det var også påske, så jeg lot det bero litt. Pakken jeg senere fikk hentemelding på ble rotet vekk av posten (levert til feil utleveringssted, returnert ... og borte). Nytelse.no sa de hadde sendt alle produktene til meg og reagerte på at jeg sa fra så sent. Jeg forklarte som sant var hva jeg hadde trodd. Ble møtt med mye misnøye, frekke kommentarer og dårlig kundeservice.

 

Tilslutt gikk de med på å sende et av produktene på nytt til meg, da jeg ikke gav meg. Dette samsvarte så dårlig med det jeg så på bilder på nettet at jeg returnerte det. Da ble jeg igjen møtt med misnøye fra "daglig leder".

 

Svært useriøst firma. Anbefaler ingen å bestille herfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg kan også advare mot kjøp her, eller rettere sagt tro på omtalene. Jeg har kjøpt opptil flere produkter her som jeg/vi ikke er fornøyde med og lagt igjen negative omtaler på de produktene det gjelder.

Ingen av omtalene har noen gang dukket opp, og jeg har heller ikke hørt fra dem.

De har mao bare slettet omtalene og latt de positive være igjen, viser kanskje så seriøse de er.

 

Nå er det såpass mange andre shopper der ute at skal man ha noe i denne kategorien ville jeg styrt unna!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...