xanonymx Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Vet ikke om dette er rett plassering. Jeg har fått meg en ny harddisk (300GB ATA fra Maxtor) til jul. Så jeg lurer på hvordan jeg skal koble den? Jeg har en fra før i maskinen, den skal jeg fortsatt ha som master. Og er det noen innstillinger jeg er nødt til å gjøre før den er klar til bruk? Takk for svar. Og God jul til alle sammen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Eneste du må huske på er å sette jumperen til slave. er vanligvis et stort klistrekerke med hvordan du gjør det på hard-disken. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Oki takk for svar. På denne står det at 'no jumper = DS (Slave)', så det er det ikke noe som skal gjøres. Men innstillinger på maskinen da? Hvordan lager man partisjoner og slik, er der programmer i windows fra før som gjør det. Hvor finner jeg hvordan man deler harddisken opp i partisjoner, kommer det opp automatisk? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har nå koblet til den nye hardisken. Jeg har gått inn på datamaskinbehandling og diskbehandling. Jeg trykket på ny partisjon. Så fikk jeg spørsmål om jeg skal ha 'primærpartisjon' eller 'utvidet partisjon'. Hva er forskjellen og hva bør jeg velge? Jeg skal ikke ha operativsystemet på den hardisken, fordi det har jeg på den andre hardisken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det vil virke like bra samme hva du velger. Men du bør kanskje velge utvidet. Har sett at det er enkelte som får visse problemer når de skal reinstallere Windows og gjør det på en litt feil måte, dette kan unngåes ved ikke å ha flere primærpartisjoner. Største forskjellen er at det det bare er primærpartisjoner som kan boote. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Takk for svar, men forseint. Laget det som primærpartisjoner Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Gjør ingenting. Bare husk hvis du skal reinstallere: Ikke fjern C: partisjonen og lag ny, det holder å formatere. Skal du være helt sikker, så kobler du ut lagringsdisken mens du holder på. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Oki. Setter alltid pris på tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå