fatcamper Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hei bestilte dette vankjølingsettet fra http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310130&cks=PRL Er dette noe bra eller? Noen som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Sikkert bra det settet der, men jeg tør påstå at du kan få mer for pengene om du setter sammen et sett selv. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 hvilke deler ville du ha valgt da? hvis du skal ha noe av det beste og skal overklokke? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Finnes en test av "lillebroren" til dette settet på Overklokking.no som du kanskje kan lese. Om du ikke finner testen på de nye sidene kan du bare søke på google. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er vel ingen tvil om at det settet der er veldig bra. Men det koster og er neppe noe særlig stillegående om du skal bruke alle viftene. Ville tatt en titt på f.eks microplex også hvis du skal sette sammen et sett selv. Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) jeg anbefaler deg å få tak i et støydempende matte eller lignende som du har under pumpa. ellers er settet stille ved lavt turtall på vifter. Endret 27. desember 2005 av Evil Knivel Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Kjøler waterchill bra eller? hva ligger tempraturen på cpu, vga osv på idle og load? :!: Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 jeg anbefaler deg å få tak i et støydempende matte eller lignende som du har under pumpa. ellers er settet stille ved lavt turtall på vifter. Har ikke Waterchill pumpene sugekopper?? Ok.no har testet Waterchill. Du må huske å poste resultater Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 den har sugekopper ja men den overfører mye vibrasjonen selv med dem. jeg har dempematter i maskina og den står altså da på matten i bunnen. dette vill jeg anbefale til andre som skal ha disse pumpene. Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Kjøler waterchill bra eller? hva ligger tempraturen på cpu, vga osv på idle og load? :!: 5347206[/snapback] waterchill er helt ok ferdigsett. selv om jeg har vært mye plaget med pumpa. mitt oppsett er da 2 120mm radiatorer og lillebror pumpa til settet du kjøpte. cpu og chipsett er det som blir vannkjølt. idle +-32 grader load +- 40 grader maskina er overklokket og jeg har en cpu som er glad i litt suppe og skaper en del varme. (x2 3800+) Edit: med romtemp på 21-23 grader Endret 28. desember 2005 av Evil Knivel Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har kjøpt meg akkurat det settet som ble testa på overklokking, bare med den kraftigste Eheim-pumpa. Blir morsomt å se litt etter å ha lest testen og testa selv, med Eheim-pumpa vel og merke. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har et Xtreme-sett med Pro 2 og Xtreme 1 radiator. Er noen ganger plaget med at pumpen ikke starter opp, et par ganger i uken, men lurer på om det har noe med PSUen min å gjøre da det er et par andre komponenter som heller ikke alltid starter opp. Settet er meget godt, men det du linker til er relativt dyrt så det er nok mulig at du kan sette sammen et godt sett selv. Imidlertid koster blokker, pumpe og radiator såpass mye at det kanskje blir vanskelig å matche prisen på ferdigsettet? Antarctica-blokken er sannsynligvis blant de bedre vannblokkene man kan oppdrive til CPU nå for tiden. http://www.overclockers.com/articles373/wbsum.asp Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kanskje det er dårlig kontakt i strømkontaktene dine? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 takker for svar. settet er bestilt Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Hvordan skal viftene på radiatoren sitte?? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 gir socket 754 prossesorene generelt ifra seg mer varme enn socket 939? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvordan skal viftene på radiatoren sitte?? 5410053[/snapback] Tror det beste er hvis de "Drar" luften gjennom radiatoren. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, viften er mest effektiv om den suger luft gjennom radiatoren. Enda bedre er det om du får til å lage en lufttett tunnel med radiatoren i ene enden og viften(e) i andre. Skrue har et eksempel på en slik konstruksjon i en annen tråd. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har du link til Skrue sitt oppsett? Det skulle jeg gjerne likt å se. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har du link til Skrue sitt oppsett? Det skulle jeg gjerne likt å se. 5414445[/snapback] link Trykk Ctrl -F og skriv: Skrue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå